۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
امضاء ۲۸ همت قرارداد شهرداری با شرکت‌های اتوبوسرانی
معاون مالی و اقتصادشهری شهرداری تهران اعلام کرد

امضاء ۲۸ همت قرارداد شهرداری با شرکت‌های اتوبوسرانی

فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: این قراردادها با کارخانه‌های اتوبوس‌سازی بخش خصوصی امضا شده و موجب فعال شدن تولید داخل شده است.

به گزارش بازار، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در برنامه زنده تلویزیونی شبکه ۲ سیما گفت: با کارخانه‌های اتوبوس‌سازی بخش خصوصی به ارزش ۲۸ همت قرارداد امضا کردیم و پیش از این قراردادها، این خودروسازها تعطیل بودند.

فروزنده افزود: خرید اتوبوس‌های برقی و برقی‌سازی نیز در اولویت ماست، چه در حوزه اتوبوس، چه مترو چه موتورهای برقی.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: تا این لحظه حدود ۲۲ همت بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است چه از حوزه غیرنقد، چه در حوزه مشارکت، با بخش خصوصی هم جذب سرمایه کردیم.

لطف‌الله فروزنده درباره وضع کنونی خطوط متروی تهران هم گفت: تکمیل خطوط ۱ تا ۷ در مترو، اولویت نخست ماست، ۲۳ کیلومتر خط مترو در ۲ سال گذشته توسعه یافته است، توسعه ایستگاه‌ها دیگر اقدام ماست، واگن‌های مترو هم نوسازی شدند البته در حوزه واگن کمبود داریم.

معاون شهردار تهران درباره جزئیات قرارداد واردات واگن از کشور چین گفت: کارخانه واگن‌سازی تهران نیز پیشتر تعطیل بود، با انعقاد این قرارداد و شراکت با چینی‌ها ظرفیت داخلی دوباره فعال شد.

لطف الله فروزنده گفت: مشارکت‌های گذشته در حد بدنه و اتاق واگن بوده است این‌بار، اما برای نخستین بار موضوع انتقال تکنولوژی بوژی هم در دستور کار قرار گرفت و حدود ۵۵ درصد واگن‌های وارداتی داخلی‌سازی خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۴٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha