۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تا پایان برنامه هفتم ‌تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند
وزیر ارتباطات:

تا پایان برنامه هفتم ‌تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند

وزیر ارتباطات گفت: تا پایان برنامه هفتم تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و دستیابی به این هدف بدون دستیابی به ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم امکان پذیر نیست.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌در ادامه سلسله جلسات هفتگی با استانداران به‌ منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی استان و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، میزبان اسدالله عباسی، استاندار گیلان بود.

وزیر ارتباطات در این جلسه با تقدیر از همراهی استاندار گیلان در پیشبرد پروژه‌های ارتباطی به‌ویژه پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در این استان گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها پروژه مهم و کلیدی است و زیرساخت توسعه‌ آینده کشور و بالطبع استان گیلان است.

وی با تأکید بر اینکه، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یک پروژه مهم و راهبردی است، افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند تضمین‌کننده ارتباطات پایدار و پرسرعت در کشور باشد و باعث افزایش رضایت مندی مردم عزیز شود.

زارع پور تصریح کرد: اکنون دیگر این پروژه بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه به یک تکلیف قانونی برای همه ما تبدیل‌شده ‌و وزارت ارتباطات بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف شده ‌که ۲۰ میلیون «اتصال» به فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را ایجاد کند و تا پایان برنامه هفتم نیز تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و دستیابی به این هدف در برنامه هفتم بدون دستیابی به ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: بنابراین پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها که هم از منظر توسعه‌ای و هم از منظر تکلیف قانونی حائز اهمیت است، در حال حاضر به مهم‌ترین پروژه دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات تبدیل‌شده که حتی شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین پروژه ارتباطی در تاریخ کشور لقب داد.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه این پروژه می‌تواند چهره ارتباطات کشور و استان‌های کشور را متحول کند، خطاب به استاندار گیلان گفت: انتظار این است که مثل همیشه که پای کار پروژه های ارتباطات استان بوده‌اید، در این طرح مهم نیز شخصاً در استان راهبری پروژه را بر عهده بگیرید و در جلسات هفتگی با فرمانداران و شهرداران، مدیریت و کنترل پروژه را برعهده بگیرید و زمینه همراهی مدیران شهری به‌ویژه شهرداران استان را فراهم کنید.

وی بابیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۱۷ شهر استان گیلان آغاز شده است، افزود: البته تاکنون در شهر رشت ۱۱۵ کیلومتر و در شهر انزلی ۳۲ کیلومتر و در مجموع ۱۴۷ کیلومتر فیبر نوری هم اجرا شده و هم‌اکنون کل شهر رشت زیرپوشش قرار گرفته و تا پایان سال هم حداقل چهار شهر دیگر هم زیرپوشش قرار خواهد گرفت و مردم عزیز می توانند از سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه ای برخوردار شوند.

زارع پور با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی گفت: ۹۴ درصد روستاهای استان گیلان به شبکه ارتباطی پهن باند متصل شده‌اند و از مجموع ۲۰۶۰ روستای استان گیلان، ۱۲۴ روستای باقی‌مانده هم تا پایان سال به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.

کد خبر: ۲۵۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha