۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
۴۲۰ میلیارد تومان برای توسعه آبرسانی در ایلام اختصاص یافت
مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام:

۴۲۰ میلیارد تومان برای توسعه آبرسانی در ایلام اختصاص یافت

ایلام- تیموری، مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه ۴۲۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه آبرسانی در استان اختصاص یافت، گفت:سرانه مصرف آب در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است.

نورالله تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی ایلام تحت پوشش شبکه آب شرب قرار دارد و در سال جاری ۴۲۰ میلیارد تومان شامل ۲۴۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه آبرسانی در حوزه شهری و ۱۸۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: سرانه مصرف آب در حوزه  شهری ۱۵۰ لیتر و در حوزه روستایی ۲۰۰ لیتر در روز است.

تیموری اضافه کرد: ایلام در حوزه تامین آب، گرانترین آب را درسطح کشور دارد و قیمت تمام شده برای هرمترمکعب دو هزار تومان است.

مدیر عامل آب و فاضلاب ایلام ادامه داد: توپوگرافی خشن ایلام علت اصلی بالا بودن قیمت تمام شده آب در استان است و از این لحاظ استان زیانده در بحث تولید و فروش آب به شمار می آییم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب شرب ایلام مطابق با تمام استانداردهای جهانی است، افزود: اگر مردم در مصرف آب رعایت نکنند مجبور به جیره‌بندی آب می‌شویم، لذا سرانه مصرف آب استان از میانگین کشوری بالاتر است.

کد خبر: ۲۵٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha