۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
۳۳ کانون فرسایش بادی در استان سمنان شناسایی شد/ افزایش زمین‌های بایر
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۳۳ کانون فرسایش بادی در استان سمنان شناسایی شد/ افزایش زمین‌های بایر

سمنان- حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه فرسایش بادی سالانه خسارات زیادی به استان وارد می‌کند، گفت: گسترش بیابان‌ها و افزایش زمین‌های بایر یکی از این خسارات است که با بررسی‌های انجام شده ۳۳ کانون فرسایش در استان شناسایی شده است.

علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار، بذرپاشی، آبیاری و مراقبت، مدیریت‌ روان‌ آب، نهال‌کاری و ... را در زمره راهکارهای مقابله با فرسایش بادی در سطح استان دانست و ابراز کرد: فرسایش بادی خسارات اقتصادی زیادی به استان سمنان می‌زند.

وی بابیان اینکه جلوگیری از فرسایش بادی می‌تواند به کاهش خسارات اقتصادی وارده به استان سمنان کمک کند، افزود: ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی در معرض فرسایش باد در سطح استان وجود دارد که میزان زیادی محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۳ کانون بحرانی فرسایش بادی در استان شناسایی‌شده است، تأکید کرد: فرسایش بادی علاوه بر ضررها به کشاورزی، به ریل و زیرساخت‌های راه‌آهن، جاده‌ها، افزایش تصادفات جاده‌ای، کاهش دید، خانه‌های روستایی، واحدهای مسکونی و ... نیز ضررهای سنگینی در سال وارد می‌سازد.

حیدریان از ایجاد بادشکن به‌عنوان یکی دیگر از راه‌کارهای مقابله با فرسایش بادی یادکرد و گفت: سالانه صدها میلیون تومان هزینه برای مقابله با فرسایش بادی در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه عملیات بیابان‌زدایی در استان نیز صورت می‌گیرد تا شاهد کاهش فرسایش بادی باشیم، تأکید کرد: سال گذشته این عملیات در شش هزار هکتار اراضی استان انجام شد و در سال جاری نیز این روند تداوم خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه پوشش گیاهی می‌تواند جلوی فرسایش بادی را بگیرد، تأکید کرد: ۱۱۰ هزار هکتار تاغ در چند سال گذشته کاشته شده اما یکی از مشکلات امروز، قاچاق چوب و زغال تاغ است که باید درباره این موضوع فرهنگ‌سازی شود.

کد خبر: ۲۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha