۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
زیرساخت‌های لجستیکی و حمل‌ و نقل ارزان لازمه توسعه صادرات است
سرپرست هلدینگ تاپیکو:

زیرساخت‌های لجستیکی و حمل‌ و نقل ارزان لازمه توسعه صادرات است

سرپرست هلدینگ تاپیکو گفت: رویکرد دوران تازه فعالیت‌های بنگاه‌های بزرگ گروه تاپیکو، عمق‌بخشی به تحول در توسعه محصول و بازار با هدف افزایش نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در جهش صادراتی شرکت‌های گروه است.

به گزارش بازار، بابک افقهی در دیدار با سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: چنانچه بخواهیم در فتح بازارهای جهانی موفق باشیم باید از زیرساخت‌های لجستیکی مطمئن و مؤثر نظیر خطوط حمل‌ونقل بین‌المللی استفاده کنیم و اگر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بتواند با در اختیار قرار دادن مسیرهای ترانزیتی ارزان و قابل اتکا در حوزه تولید و صادرات محصولات نفت، گاز و پتروشیمی نقش‌آفرینی مؤثری کند، تاپیکو آماده عقد قراردادهای حمل بلندمدت و حتی سرمایه‌گذاری برای توسعه تجهیزات حمل یا خطوط واصل ریلی است.

سیدمیعاد صالحی نیز پس از این نشست از تفاهم برای حمل محصولات پتروشیمی از طریق راه‌آهن خبر داد و گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم اولویت خود را برای روی ریل آوردن بارهای جدید راهبردی که برای حوزه بین‌المللی جذاب است، قرار داده که به همین منظور نشست خوبی با مدیران هلدینگ تاپیکو داشتیم تا بخشی از بارهای پتروشیمی را به‌ویژه در بخش صادرات روی ریل بیاوریم.

وی افزود: پیش از این تنها از طریق حمل‌ونقل دریایی، محصولات پتروشیمی حمل می‌شد که اگر از حمل‌ونقل ریلی هم استفاده شود، بخش مهمی از مشکلات حمل از جمله دموراژ کشتی‌ها و پهلو نگرفتن در بنادر برطرف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با توجه به نقاطی که تاپیکو در آنجا مستقر است، پتروشیمی‌های بندر ماهشهر، برای مقاصد صادراتی نظیر چین می‌توانند از حمل ریلی استفاده کنند. مسیری که با توجه به تعرفه‌ها و زمان، هم برای این شرکت‌ها جذاب است و هم سرعت ارسال محصولات بالا می‌رود که سودآوری این شرکت‌ها را افزایش می‌دهد.

شایان ذکر است در این نشست که جمعی از مدیران عامل شرکت‌های تابع تاپیکو نیز حضور داشتند نیازهای مسیرهای حمل بین‌المللی برای حمل مواد اولیه وارداتی خطوط تولید و نیز صادرات محصولات تولیدی و عرضه به بازارهای هدف بررسی شد.

کد خبر: ۲۵۳٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha