۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
تامین ۷۷ هزار تن کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان در همدان
از ابتدای امسال انجام شد؛

تامین ۷۷ هزار تن کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان در همدان

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان بابیان اینکه ۷۷ هزار تن کودشیمیایی موردنیاز کشاورزان در سال جاری تامین شده است، گفت: سهمیه استان ۱۲۰ هزارتن بوده که تا پایان سال جذب خواهد شد.

بهروز الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: طی سالجاری بر اساس سهمیه ۱۲۰ هزار تنی انواع کودهای کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان در نظر گرفته شد، ۹۴ هزار و ۴۰۰ تن ازته، ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن پتاسه و ۶۱۰۰ تن فسفاته تامین می شود.

وی گفت: از مقدار سهمیه استان تا امروز ۱۵ آبانماه، مقدار ۶۳ هزار و ۴۵۰ تن ازته، ۹ هزار و ۳۷۰ تن فسفاته و چهار هزار و ۵۳۰ تن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.

الیاسی با اشاره به تخصیص کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس گفت: عملیات توزیع از پتروشیمی ها و مبادی به مقصد استان همدان به صورت شبانه روزی از طریق ناوگان حمل و نقل انجام می گیرد تا کود مورد نیاز کشت های استان به موقع تأمین شود.

طی سالجاری دوهزار و ۶۰۰ تن شامل یک هزار و ۶۰۰ تن فسفاته، ۸۰۰ تن پتاسه و ۲۰۰ تن سولفات آمونیوم توزیع شده است

وی افزود: بر اساس سیاست های کلی شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت های تولیدکننده کودهای کشاورزی، محصولات کودی تولیدی پس از نمونه برداری و آنالیز کود در آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، درصورتی که استانداردهای لازم را کسب کنند، از طریق کارگزاران و عاملین فروش این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که از ابتدای سالجاری تاکنون مقدار دوهزار و ۶۰۰ تن شامل یک هزار و ۶۰۰ تن فسفاته، ۸۰۰ تن پتاسه و ۲۰۰ تن سولفات آمونیوم توزیع شده است.

الیاسی افزود: این کودها طبق سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس سامانه پهنه بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل و نقل و پایش توزیع می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تمامی برنامه کودی استان در اختیار کشاورزان قرار دهد و از کشاورزان و باغداران عزیز درخواست کرد تا با ثبت باغ و زمین زراعی خود در سامانه پهنه بندی، کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کد خبر: ۲۵۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha