۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
کالاهای تولیدی و شرکت‌های منتسب به رژیم صهیونیستی تحریم شوند
رئیس قوه‌قضاییه:

کالاهای تولیدی و شرکت‌های منتسب به رژیم صهیونیستی تحریم شوند

رئیس قوه‌قضاییه با ارسال نامه‌ای به روسای نهادهای قضایی کشورهای اسلامی، خواستار بکارگیری ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از مردم فلسطین به منظور مقابله با جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در این نامه اظهار داشت: با گذشت بیش از سه هفته از دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، بیش از ۲۸ هزار شهید و مجروح شدند.

وی افزود: این رژیم با حمایت کامل آمریکا و برخی کشورهای غربی و در سکوت و عدم اقدام موثر سازمان‌های بین‌المللی مرتکب جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، نسل‌کشی و پاک‌سازی نژادی و قومی شده است. کشتار غیر نظامیان، محاصره کامل نوار غزه، هدف قراردادن اماکن غیر نظامی مانند بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مذهبی و آموزشی، هدف قرار دادن گروه‌های آسیب‌پذیر و نیازمند حمایت مانند زنان و کودکان، به گونه‌ای که بیش از نیمی از تلفات انسانی را شامل می‌شوند، تنها گوشه‌ای از جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: با توجه به ناتوانی شورای امنیت در حمایت از مردم بی‌پناه و بی‌دفاع تحت اشغال از یکسو و اینکه فلسطین و قدس شریف باید همچنان مسأله اول جهان اسلام باقی بماند، برخی پیشنهادها را در راستای اقدامات عملی و موثر برای پشتیبانی از ملت فلسطین به شرح زیر در میان می‌گذارم.

محسنی اژه‌ای اظهار امیدواری کرد با بکارگیری ظرفیت‌های قانونی موجود و جلب حمایت دولت‌ها، نهایت تلاش برای کاهش آلام این مردم مظلوم و مقابله با جنایات ارتکابی از سوی رژیم صهیونیستی بکار گرفته شود.

رئیس قوه قضاییه اقدام سازمان‌یافته کشورهای اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و کشتار غیرنظامیان و تسهیل ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم تحت محاصره در نوار غزه، تشکیل یک دادگاه از سوی کشورهای اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین تعقیب و مجازات آمران، مباشران و مرتکبان این جنایات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشورهای اسلامی در چارچوب صلاحیت محاکم ملی خود همکاری برای ایجاد شبکه‌ای از وکلا و حقوقدانان مدافع مردم فلسطین برای حمایت از اقدامات قضایی علیه جنایتکاران اسرائیل و همچنین مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی به منظور استفاده در محاکم ملی و بین‌المللی و تحریم کالاهای تولیدی و شرکت‌های منتسب به این رژیم جنایتکار، به ویژه با توجه به قطعنامه مصوب نشست چهل و نهم شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی در نواکشوت موریتانی (۱۷_۱۶ مارس ۲۰۲۳) را از جمله راهکارها برای حمایت از فلسطین به منظور مقابله با جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی برشمرد.

کد خبر: ۲۵۳٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha