۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
توضیحات بانک پاسارگاد در مورد تعداد خانه‌های خالی

توضیحات بانک پاسارگاد در مورد تعداد خانه‌های خالی

بانک پاسارگاد در مورد تعداد املاک تحت تملک این بانک، اعلام کرد: بررسی تعداد املاک خالی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور نشان می‌دهد که ۱۲ ملک خالی در این سامانه به نام بانک پاسارگاد ثبت شده است.

به گزارش بازار، بانک پاسارگاد با اشاره به اخبار منتشره در مورد املاک مسکونی تحت تملک این بانک توضیحاتی برای خبرگزاری ایرنا ارسال کرد که به شرح ذیل است:

۱- رویکرد بانک پاسارگاد همواره حمایت از تولید و فعالان حوزه صنعت و معدن، فناوری اطلاعات، نفت و گاز و انرژی، سلامت و درمان و... بوده و تمرکز بر فعالیت‌های ساختمانی جزء رویکردهای اصلی بانک پاسارگاد قرار نگرفته است. تنها استثنای این حوزه بازسازی بافت فرسوده طبق مصوبه هیات محترم وزیران، در مواردی همچون اطراف حرم شریف رضوی است. بررسی ساختار گروه مالی پاسارگاد و حضور شرکت‌های حوزه معدن، انرژی، فناوری اطلاعات و... نیز موید این مطلب می‌باشد.

۲- بررسی تعداد املاک خالی بانک پاسارگاد در سامانه ملی املاک و اسکان کشور نشان می‌دهد که ۱۲ ملک خالی در سامانه مذکور به نام بانک پاسارگاد ذکر شده و در مقایسه با آمار اعلامی بسیار متفاوت می‌باشد. از سوی دیگر برخی از ۱۲ ملک مذکور واگذار شده و اقدامات لازم برای اصلاح اطلاعات در سامانه حال انجام است.

۳- بررسی عملکرد بانک پاسارگاد در اموال تملیکی نشان می‌دهد که تعداد املاک در دست اقدام حقوقی ۹۴ مورد می‌باشد. لازم به ذکر است که با توجه به مشکلات متعدد مانند وجود متصرف و عدم تخلیه واحد مسکونی، توقف قضایی، مذاکره بانک و مشتری برای اقاله املاک و... فرآیند قابل فروش شدن املاک زمان بر بوده و از طرفی با ورود موارد جدید، به‌صورت مستمر تعدادی از واحدهای تملیکی در دفاتر بانک‌ها منعکس می‌باشد.

۴- بانک پاسارگاد از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود هر سه ماه یکبار اقدام به برگزاری مزایده فروش املاک می‌نماید که از ابتدای سال جاری نیز تا کنون ۲ بار مزایده مذکور برگزار گردیده و املاک موردنظر به متقاضیان واگذار شده است.

۵- با توجه به اهمیت اخبار منتشره در خصوص فعالیت‌های بانک‌ها و به منظور آگاهی دقیق ملت شریف ایران از عملکرد شبکه بانکی کشور انتظار می‌رود، فعالان حوزه خبری در انتشار اخبار با دقت نظر کامل اقدام کنند و از ارائه اطلاعاتی که ابعاد آنها مورد بررسی قرار نگرفته است، پرهیز شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha