۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
تأخیر بیش از اندازه دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم
رئیس بنیاد ملی گندمکاران تاکید کرد

تأخیر بیش از اندازه دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم

هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: وزیر جهاد کشاورزی قانون مدار است و به خاطر تأخیر اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از مردم عذرخواهی کرد اما تأخیر بیشتر از این هم به صلاح مردم و کشاورزان نیست.

به گزارش بازار، عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت وگو گفت: مطابق قانون، قیمت گذاری و اعلام قیمت کلیه محصولات شامل خرید تضمینی باید تا پایان تیرماه اعلام می‌شد لذا ما نباید از مسئولیت این تأخیری که پیش آمده شانه خالی کنیم و بلکه باید از مردم و کشاورزان عذرخواهی کنیم.

وی افزود: وظیفه ما و وزارت جهاد کشاورزی این بود که قیمت گذاری تا پایان تیرماه انجام می‌شد تا کشاورزان تکلیف خود را بدانند و برنامه ریزی کنند اما امسال به دلیل تغییرات مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی در اوایل تابستان و اختلاف نظر بین کشاورزان و سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در راستای قیمت گذاری، این موضوع طول کشید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم با قیمت کیلویی ۱۹۵۰۰ تومان در ۲۲ شهریورماه امسال در شورای قیمت گذاری قطعی شد گفت: ما با محاسبه نرخ تورم و هزینه تمام شده تولید گندم به قیمت ۲۱ هزار تومان رسیده بودیم اما نماینده سازمان برنامه و بودجه عنوان کردند که ما امسال تورم ۳۰ درصدی خواهیم داشت و بنابراین قیمت ۱۹۵۰۰ اعلام شد.

وی متذکر شد: ما در این جلسه یک تبصره گذاشتیم مبنی بر اینکه اگر آمار تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار در پایان سال بیشتر از ۳۰ درصد شد، باید در قیمت خرید تضمینی گندم به اندازه ۱۰ درصد تجدید نظر شود.

هاشمی با انتقاد از تأخیر دولت در هماهنگی‌ها برای تأمین اعتبار و اعلام قیمت خرید تضمینی گندم گفت: وزیر جهاد کشاورزی قانون مدار است و به خاطر تأخیر هم از مردم عذرخواهی کردند اما تأخیر بیشتر از این هم به صلاح مردم و کشاورزان نیست.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران خاطرنشان کرد: امسال که ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری شد و تولید هم بالا رفت اما از نظر آب و هوایی و میزان بارش کمبود داشتیم و این نشانگر تعهد و عزم راسخ کشاورزان بود که با قیمت اعلام شده به این رکورد رسیدند.

کد خبر: ۲۵۳٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 0
      آقای وزیر عذر خواهی شما دردی از کشاورزان را دوا نمی‌کند سود دیر کرد پول گندم کشاورزان را هرچه سریعتر بریز به حسابشان اگر راست میگویید