۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
دستیابی به اهداف توسعه‌ای صنعت نفت مستلزم تغییر فضای توسعه است
رئیس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید:

دستیابی به اهداف توسعه‌ای صنعت نفت مستلزم تغییر فضای توسعه است

رئیس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید گفت: دولت باید تسلط خود را بر صنعت نفت کاهش دهد تا نفت به‌عنوان پیشران شرایط اقتصادی نقش درست خود را ایفا کند.

به گزارش بازار، محمدجواد شمس امروز (یکشنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در نشست هم‌اندیشی با مدیران‌عامل شرکت‌های اکتشاف و تولید داخلی پیرامون صدور پروانه‌های اکتشاف و تولید در دولت گذشته با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای با پیشرفت بالای ۷۰ درصد به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: ۲۸ میدان واگذار شد، اما از کل این ۲۸ میدان چقدر توانستیم تولید نفت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه فضای توسعه در دولت سیزدهم باید تغییر کند تا به اهداف توسعه‌ای صنعت نفت دست یابیم، گفت: برای توسعه میدان‌ها با چالش‌های بزرگ باید الگوی صحیح قراردادی مشخص شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید با اشاره به اینکه موضوع پروانه بهره‌وری در برنامه هفتم توسعه گنجانده شد، ادامه داد: با این اقدام می‌توان به حضور بخش خصوصی در بخش بالادست صنعت نفت امیدوار بود.

شمس تأکید کرد: برای توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی سال‌ها زحمت کشیده شد و مقدار تولید روزانه به قطر رسید و حتی از آن جلو زد، اما با ادامه روند کنونی در سال‌های آینده تولید قطر از ایران پیشی خواهد گرفت از این رو باید نگاهمان را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه اگر توسعه را در چارچوب قراردادهای گذشته ببینیم، شاهد پیشرفت نخواهیم بود، گفت: دولت باید تسلط خود را بر صنعت نفت کاهش دهد تا نفت به‌عنوان پیشران شرایط اقتصادی نقش درست خود را ایفا کند.

کد خبر: ۲۵۳٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha