۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
حذف واسطه‌های ساخت و ساز در پلتفرم «پروانه ساختمان»
بنیان گذار استارت آپ پروانه ساختمان مطرح کرد

حذف واسطه‌های ساخت و ساز در پلتفرم «پروانه ساختمان»

گرگان- خواجه، بنیان گذار استارت آپ پروانه ساختمان گفت: در فرایند ساخت و ساز واسطه ها باعث شدند پروژه ها به مهندسان محدودی اختصاص یابد اما پلتفرم «پروانه ساختمان» این واسه ها را حذف می کند.

مهدی خواجه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استارت آپ پروانه ساختمان، پلتفرمی است که دو گروه مخاطب دارد؛ مهندسان و سازندگان که در این فرایند قیمت گذاری و پروژه گذاری انجام می‌شود.

بنیانگذار استارت آپ «پروانه ساختمان» افزود: در سامانه ای که تدارک دیده‌ایم، مهندسان ثبت نام و پروانه اشتغال، رشته تحصیلی، ظرفیت کاری و شرایط همکاری خود را اعلام می‌کنند. این اطلاعات در پایگاه داده های سامانه ثبت می‌شود و در مقابل سازندگان می‌توانند اطلاعات شرایط پروژه خود را با توجه به مساحت زیر بنا، تعداد طبقات و .... در سامانه وارد کنند.

وی ادامه داد: سامانه به صورت هوشمند مهندسی را که صلاحیت و ظرفیت این کار را دارد را به او معرفی می‌کند. یک لیستی از مهندسان هم در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد که نرخ های همکاری آنها نیز اعلام می‌شود تا از بین آنها افرادی که مد نظرشان است را انتخاب کنند.

بنیان گذار استارت آپ پروانه ساختمان با تاکید بر ایرادات موجود در فرایند انتخاب طراح و مجری، افزود: ایرادی که تاکنون در فرایند انتخاب طراح و مجری وجود داشت، وجود واسطه‌هایی بود که فقط تعدادی از مهندسان خاص و مدنظر خود را معرفی می‌کردند.

خواجه ادامه داد: این امر باعث می‌شود که سطح کیفی خدمات مهندسی فقط به عده ای از مهندسان خاص محدود شود و از طرف دیگر نرخ‌ها به صورتی است که ممکن است، واسطه‌ها درخواست تخفیف و نرخ همکاری از مهندسان داشته باشند اما همان را مستقیماً به سازنده منتقل نکنند و در این بین سودی وجود دارد که فقط به نفع واسطه است.

وی تصریح کرد: یعنی سازنده مبلغی را به واسطه پرداخت می‌کند و در این بین ممکن است اختلاف بزرگی بین هزینه‌ای که به مهندس پرداخت می‌شود وجود داشته باشد. این موضوع باعث شد که ما در این سامانه این مشکل را حل کنیم.

خواجه تاکید کرد: در حال حاضر خوشبختانه دو تفاهم نامه بین سامانه پروانه ساختمان و سازمان نظام مهندسی استان گلستان و انجمن انبوه سازان استان گلستان منعقد شده است. بنده به عنوان موسس این استارتاپ در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و انجمن انبوه سازان شرکت کرده‌ام و نحوه کارکرد سیستم سامانه را به آنها توضیح دادم که در نتیجه منجر به تنظیم تفاهم نامه همکاری شد. امید است که این تفاهم‌نامه همکاری عملی شود تا ما بتوانیم به دو مجموعه مهندسان و انبوه سازان خدمت رسانی کنیم.

خواجه در پایان خاطر نشان کرد: ما معتقدیم احداث یک پروژه ساختمانی یک امر فنی و مهندسی است و در برابر قانون فقط مهندسان اجازه بنای پروژه ساختمانی را دارند. امید است که روزی بتوانیم کلیه فرایند احداث ساختمان اعم از اخذ پروانه، طراحی نقشه و اجرا را توسط مهندسان به صورت واقعی انجام دهیم.

کد خبر: ۲۵۳٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha