۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
پروژه‌های سرمایه‌گذاری راکد در قزوین تعیین و تکلیف می‌شوند
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری:

پروژه‌های سرمایه‌گذاری راکد در قزوین تعیین و تکلیف می‌شوند

قزوین- مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت:  پروژه‌های سرمایه گذاری راکد در قزوین امروز یکی از مشکلات حوزه صنعت و اشتغال است که به زودی با برگزاری جلسات مشترک با سرمایه گذاری این پروژه‌های راکد تعیین و تکلیف می‌شود

یبه گزارش خبرنگار بازار، مرتضی علیخانی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت سرمایه گذاری و رسیدگی به پرونده‌های راکد سرمایه‌گذاری استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت:  یکی از مشکلاتی که در چند سال گذشته در پی مسائل اقتصادی و تحریم‌های ایجاد شده در کشور  بسیار شدت گرفته است مسئله پروژه‌های سرمایه گذاری راکد و نیمه کاره است.

وی بیان کرد: بسیاری از این پروژه‌ها در ابتدا با جدیت سرمایه‌گذار آغاز و پس از مدتی به دلایل مختلفی نظیر عدم تکمیل اعتبارات و مشکلات مالی نیمه تمام رها می‌شود.

علیخانی گفت: در استان قزوین نیز تعداد زیادی از این پروژه‌ها به صورت راکد رها شده است و بخش قابل توجهی از اعتبارات و ظرفیت‌های استان را به خود مشغول کرد.

وی افزود: بررسی دقیق و تخصصی اهلیت سرمایه‌گذار یکی از مواردی است که برای مقابله و پیشگیری با این گونه از پروژه‌ها مطرح می‌شود و روش‌ها و شاخص‌های مختلفی نیز برای این بررسی اهلیت وجود دارد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان قزوین خاطرنشان کرد: اثبات اهلیت سرمایه‌گذار نکته کلیدی در جلوگیری از ایجاد پروژه‌های نیمه تمام است و برای حفظ منابع اقتصادی استان نیازمند دقت در این مسئله هستیم.

علیخانی اظهار کرد: برای تحقق این مسئله نیازمند همراهی مدیران استانی در بخش‌های مختلف هستیم تا شاهد هدر رفت منابع در پروژه‌های راکد و نیمه کاره نباشیم.

وی گفت: گاهی مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌توانند سرمایه گذار را از ورود به پروژه‌های بی نتیجه به سمت پروژه‌های اقتصادی و اثربخش هدایت کنند که امیدواریم این اتفاق در استان قزوین نیز رخ دهد.

کد خبر: ۲۵٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha