۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
تحریم‌های روسیه به نفع صادرات زغال سنگ آمریکا شد

تحریم‌های روسیه به نفع صادرات زغال سنگ آمریکا شد

آمریکا شاهد رشد ۲۲ درصدی صادرات زغال سنگ حرارتی به اروپا بود که جایگزین صادرات روسیه در مدت ۱۲ ماه پس از اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا در اوت سال ۲۰۲۲ شد.

به گزارش بازار، اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) اعلام کرد افزایش صادرات به اروپا تقریبا عامل رشد کل صادرات زغال سنگ حرارتی آمریکا به ۵.۷ میلیون تن در فاصله بین اوت سال ۲۰۲۲ تا ژوئیه سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه قبل از آغاز تحریم‌ها بوده است.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به رشد ۵۱ درصدی صادرات محموله‌های زغال سنگ حرارتی آمریکا به اروپا در فاصله بین اوت سال ۲۰۲۲ تا ژوئیه سال ۲۰۲۳، آمده است: آمریکا به عنوان یک تامین کننده بزرگ یا با هزینه بالاتر در بازارهای جهانی زغال سنگ حرارتی، در موقعیتی قرار گرفت که صادرات زغال سنگ حرارتی را به اروپا تغییر دهد.

زغال سنگ حرارتی آمریکا، کیفیتی قابل مقایسه با تولید روسیه دارد و آن را به یک جایگزین طبیعی تبدیل می کند. هر دو کشور دارای زغال سنگ قیری با کیفیت با ارزش حرارتی بالا دارند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا به همراه سایر کشورهای صادرکننده زغال سنگ مانند آفریقای جنوبی و کلمبیا، شکاف به وجود آمده در تامین ذغال سنگ اروپا پس از تحریم‌های وضع شده علیه روسیه را پر کردند و در عین حال صادرات به آسیا و آمریکای جنوبی را نیز افزایش دادند، اما عرضه آنها به آفریقا، استرالیا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی کاهش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۵۳٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha