۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
خریدهای احتکاری در بازار بورس متوقف شود| کیفیت مصالح بورسی مطلوب است
در گفتگو با بازار؛

خریدهای احتکاری در بازار بورس متوقف شود| کیفیت مصالح بورسی مطلوب است

گرگان- گوران، دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: باید با پیش‌بینی تمهیدات لازم جلوی خریدهای احتکاری از بورس گرفته شود و فقط مصرف کنندگان واقعی مصالح ساختمانی بتوانند خریدهای بورسی انجام دهند.

رامین گوران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: باید ترتیبی اتخاذ کرد تا با آموزش سازندگان فرایند خرید مصالح از بورس گسترش یابد، کدهای بورسی علاوه بر اینکه موجب شفافیت مالی و قیمتی می‌شود می‌تواند اهرمی برای تضمین کیفیت کالاها و مصالح خریداری شده باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: خریدهای بورسی می‌تواند مشکلاتی را که در برخی موارد در بخش خرید از نمایندگی‌ها به آن دچار هستیم، برطرف کند.

وی ادامه داد: هرچند دیر به سراغ خرید مصالح از بورس رفته‌ایم اما باید بپذیریم که بازار بورس ویژگی‌های مثبت و ارزشمندی دارد.

گوران بیان کرد: افرادی که از خرید مصالح از بورس انتقاد می‌کنند، سازندگان حرفه‌ای مسکن نیستند شاید برخی از این افراد هنوز به بورس نرفتند و ساختمان بورس را هم ندیده‌اند.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: برخی از منتقدان خریدهای بورسی در زمره سازندگان کلان مسکن و ساختمان نیستند و به حوزه بورس اشرافیت ندارند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از جامعه ایرانی به فعالیت‌های احتکاری علاقه‌مند است باید ترتیبی اتخاذ دهیم که مانع رواج این رویکرد در بازار بورس شویم.

گوران اضافه کرد: باید با فیلترگذاری مانع ورود خریداران و مصرف کنندگان غیرواقعی به این بازار شد، اینکه افرادی با سرمایه‌های کلان اقدامات احتکاری داشته باشند موجب تشنج بازار مصالح می‌شود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران ادامه داد: باید خریدها تعریف شده باشد و معلوم شود که مصالح خریداری شده به چه سرنوشتی دچار می‌شوند و در کجا مصرف می‌شوند.

کد خبر: ۲۵۳٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha