۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
رشد حقوق درسال ۹۹ کمتر از نصفِ نرخِ تورم/ در انتظار رکود ۳۰درصدی در بخش تقاضا
یک اقتصاددان مطرح کرد

رشد حقوق درسال ۹۹ کمتر از نصفِ نرخِ تورم/ در انتظار رکود ۳۰درصدی در بخش تقاضا

یک اقتصاددان گفت: در شرایطی که صادرات نفت کمتر از ۱۰ درصد حجم اقتصاد ایران را شامل می شود، رشد پایین بودجه طرحهای عمرانی و استفاده از کالاها و خدمات به مفهوم نصف شدن مصرف دولت است و رکود در بخش تقاضا را تشدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احسان سلطانی با تحلیل رشد مصارف بودجه سالجاری نسبت به سال گذشته گفت: وضعیت بودجه دولت، مصرف خانوارها و سرمایه گذاری نشان می دهد که هزینه اقتصاد کشور (هزینه ناخالص ملی) حدود ۲۵ درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به ۱۳۹۶ تنزل خواهد یافت که به مفهوم کوچک شدن اقتصاد ایران به این میزان است.

اینکارشناس اقتصادی ادامه داد: مقایسه بودجه عمومی در سال ۹۸ رشد ۲۷ درصدی، شاخص قیمت کالا و خدمات رشد ۱۰۰ درصدی، بودجه رفاه اجتماعی و یارانه ها رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: در سالجاری بودجه عمرانی ۱۴ درصد، بازپرداخت بدهی ها ۵۳ درصد و استفاده از کالا و خدمات صفر بوده است.

این اقتصاددان با تاکید براینکه بودجه سال ۹۹ به شدت انقباضی است، خاطرنشان کرد: رشد حقوق و دستمزدها در بودجه سال ۹۹ کمتر از نصف نرخ تورم است و حداقل ۳۰ درصد رکود در بخش تقاضا را به دنبال دارد.

سلطانی تاکید کرد: بدون تردید رشد پایین بودجه طرحهای عمرانی و استفاده از کالاها و خدمات به مفهوم نصف شدن مصرف دولت است و رکود در بخش تقاضا را تشدید خواهد کرد.

کد خبر: ۲٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha