۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
ساخت مسکن حمایتی در قالب محله‌ای اقتصادی‌ تر است
در گفتگو با بازار؛

ساخت مسکن حمایتی در قالب محله‌ای اقتصادی‌ تر است

گرگان- گوران، دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: هزینه ساخت واحدهای مسکونی برای واگذاری به متقاضیان حمایتی در قالب محله‌ای اقتصادی تر بوده و پیامدها و معضلات اجتماعی کمتری را در پی خواهد داشت.

رامین گوران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قالب محله‌ای یکی از روش‌هایی است که می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های روش‌های فعلی ساخت و واگذاری مسکن حمایتی را کاهش دهد.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران افزود: در مدل محله ای سرمایه‌گذار حرفه‌ای و متخصص محله‌ای را تحویل می‌گیرد و سپس پس از احداث واحدهای مسکونی از عواید پروژه بهره‌مند خواهد شد.

وی گفت: در این روش چون سرمایه‌گذار بخش زیادی از اعتبارات مورد نیاز ساخت مسکن را بر عهده دارد لذا بسیار هوشمندانه وارد عمل خواهد شد و قیمت تمام شده اقتصادی‌تر می‌شود.

گوران بیان کرد: در مدل محله‌ای سرمایه‌گذاران و سازندگان با دقت بسیار بالایی فرایند مطالعات اولیه را انجام خواهند داد و برخی از چالش‌های فعلی مانند جانمایی نادرست پروژه‌ها، برطرف می‌شود.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران گفت: شاید در برخی از پروژه‌های دولتی مطالعات اولیه و مشاوره‌ای، به شکل حداکثری انجام نشود که این امر موجب برخی پیامدهای اجتماعی اقتصادی و ترافیکی شود؛ امادر مدل محلی چون مطالعات اولیه توسط سرمایه‌گذار پروژه انجام می‌شود یقیناً این مشکلات چاره‌اندیشی می‌شود.

گوران ادامه داد: در مدل محله‌ای سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای صیانت و حفظ پول و اعتبار خود از مشاورین مطمئن استفاده می‌کند که این امر موجب دوام بالا و قیمت حداقلی پروژه می‌شود.

وی افزود: در مدل محله‌ای دولت می‌تواند در قالب تفاهم نامه‌ای با سرمایه‌گذار بخش خصوصی بخشی از واحدهای احداثی را در قالب مسکن‌های حمایتی به متقاضیان واقعی واگذار کند.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران عنوان کرد: نحوه قیمت گذاری واحدهای حمایتی بر اساس میزان حمایت و نقش آفرینی دولت متغیر است؛ یعنی می‌تواند به عنوان مثال مسکن را با ۵۰ درصد قیمت تمام شده یا با همان قیمت تمام شده (بدون سود) به متقاضی حمایتی واگذار کند که موجب صرفه‌جویی در منابع دولت خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha