۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رئیس خانه صنعت ومعدن البرز: پیگیری مطالبات ۷۰۰ واحد تولیدی در دستورکار ویژه خانه صمت البرز قرار گرفت
اولین نشست هم اندیشی روسای انجمن های تخصصی صنایع البرز

رئیس خانه صنعت ومعدن البرز: پیگیری مطالبات ۷۰۰ واحد تولیدی در دستورکار ویژه خانه صمت البرز قرار گرفت

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت البرز از پیگیری مطالبات ۷۰۰ واحد صنعتی در چارچوب احیا انجمن های تخصصی استان خبر داد و اعلام کرد برای تحقق این مهم مقدمات کار فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بازار اولین نشست "هم اندیشی روسای انجمن های تخصصی صنایع همگن" البرز با حضور معاون اقتصادی استانداری و جمعی روسای شهرک های صنعتی ، انجمن ها و فعالان اقتصادی استان در محل استانداری البرز برگزار شد.

ابتدا تعدادی از روسای انجمن های تخصصی درباره دغدغه های تولید در این شرایط کشور سخن گفته و در عین حال روسای برخی از شهرک های صنعتی چالش های حوزه خود را برشمردند.

سپس رضا رضایی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز در این نشست گفت: در اجرای اهداف خانه صمت استان طی سال جاری پنج انجمن تخصصی صنایع همگن در حوزه های تجهیزات پزشکی، دارویی، شیمیایی، آشامیدنی و مواد غذایی استان احیا شده است.

وی تلاش بی وقفه در توسعه و تقویت صنایع و معادن در افزایش تولید و اشتغال را از اهداف خانه صمت البرز عنوان کرد.

رضایی افزود: توسعه و تقویت انجمن ها و بررسی های تخصصی صنایع تحت نظارت این انجمن ها با نگاه کارشناسی را اقدامی کارآمد برای رفع موانع کسب و کار ذکر کرد.

وی با اشاره به مشکلات کنونی ناشی از کمبود نقدینگی واحد های صنعتی استان که اکنون تشدید شده است، گفت: در صورت امکان پیشنهاد می شود درخصوص بیمه تامین اجتماعی، مالیات و سایر ارگانها در بحث پرداخت های نقدی، ارزش افزوده و غیره با صنعتگران همراهی و همکاری کنند تا در ماه های باقی مانده از سال فعالان این عرصه دغدغه کمتری داشته باشند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز اظهار کرد: خانه صمت البرز برنامه ها و طرح هایی را در دستور کار قرار داده است تا ضمن ارایه راهکارهای مناسب به مسوولان ذیربط استان مسیر برای توسعه اقتصادی استان هموار شود.

خانه صمت البرز به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی قوای سه گانه

وی تصریح کرد: خانه صمت البرز به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی قوای سه گانه در استان حضوری فعال و نقش آفرین داشته است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: در این راستا کمیته فنی تسهیلات و کارگروه رفع موانع تولید (تسهیل) به صورت مستمر در روز های شنبه و چهارشنبه با حضور دستگاهای اجرای و کارشناسان در خانه صمت استان برگزار می شود.

رضایی افزود: البرز به عنوان یک استان مهم صنعتی کشور از ظرفیت های قابل توجهی در بحث تولید و صادرات برخوردار است و حمایت و پشتیبانی بیشتر دستگاه های اجرایی استان با تعامل بخش خصوصی منتج به ترسیم نقش راه رشد توسعه و صادرات خواهد شد.

وی گفت: در حالیکه البرز تنها سه دهم درصد مساحت کل کشور را دارد، با این حال این استان به دلیل ویژگی های خاص و وجود سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی از ظرفیت قابل توجهی در ایجاد ارزش افزوده برخوردار است.

وی افزود: در البرز ۱۵۰ واحد تولیدی برند ملی و بیش از ۳۰۳ واحد و شرکت فناور، نوآور و دانش بنیان است.

عملکرد صنعتگران با وجود خودنمایی تحریم های ظالمانه درخور تقدیر است

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز عملکرد فعالان صحنه صنعت و تولید آنهم علی رغم خودنمایی انبوه تحریم های ظالمانه طی یک دهه اخیر را درخور توجه و شایان تقدیر عنوان کرد.

عزیزالله افضلی در نشست هم‌اندیشی انجمن های صنایع همگن و فعالان شهرک های صنعتی البرز گفت: حضور پررنگ صنایع در صحنه های تولید و صادرات نشانه حاکمیت هماهنگی و ایستادگی فعالان این عرصه در خنثی کردن اقدامات دشمنان است.

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برگزاری اینگونه نشست های هم اندیشی را منشأ خیر و برکات فراوان در جهت تسهیل و رفع مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی در سطح استان ارزیابی کرد.

افضلی گفت: درصورتی نتایج حاصل از برگزاری این نشست ها با موفقیت درحد انتظار همراه خواهد شد که با مصوب کارشناسی شده ، هدفمند و قابل اجرا همراه شود.

وی ادامه داد: باید مشکلات به صورت هدفمند و با نگاه کارشناسی مطرح شود تا درپی رفع آنها باشیم.

اقتصاد ایران در شرایط تحریم یک اقتصاد منحصر به فرد است

وی از اقتصاد ایران آنهم در شرایط تحریم به عنوان یک اقتصاد منحصر به فرد در دنیا نام برد و اظهار کرد: از دهه ۵۰ به بعد ایران یک برنامه توسعه ای در سطح کلان و خرد را در دستور کار قرار داده است لیکن بحث و بررسی پیرامون میزان موفقیت در این زمینه نیازمند تشکیل نشست های تخصصی تر است.

وی از تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان جهادگران بستر جنگ اقتصادی نام برد و افزود: تحریم های ظالمانه دهه های اخیر مشکلات بسیاری را در مسیر برنامه های کلان اقتصادی کشور ایجاد کرده است و همواره برای رفع این چالش ها تلاش شده است.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به عنوان خادمان مردم نام برد و گفت: خرسندم که صنعتگران با وجود تمام محدودیت ها در برابر مشکلات ایستادگی کرده اند و با تمام وجودشان اقتصاد ایران را سرپا نگه داشته اند ، لذا وظیفه می دانم از این قشر فعال جامعه و دیگر زحمت‌کشان عرصه کار و تولید تشکر و قدردانی کنم.

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ضمن اعلام همراهی مجموعه مسوولان البرز در جهت رفع مشکلات بخش تولید در سطح استان، ابراز داشت: ما خادمان شما همواره پیگیر حل مشکلات خرد وکلان صنعتگران هستیم.

افضلی با اشاره به پاره ای مشکلات صنعتگران از جمله برخی چالش های ارزی، قطعی برق و بیمه تامین اجتماعی گفت: نشست هایی به صورت مستمر برای این موانع در حال برگزاری است و تا کنون مواردی از آنها رفع شده است.

وی با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به نفت طی چند دهه گذشته اظهار امیدواری کرد، با برنامه ریزی های میان مدت و دراز مدت و تلاش وافر فعالان عرصه اقتصاد، جامعه از وابستگی به درآمد نفتی رهایی یابد.

افضلی با اشاره به تلاش مستمر دولت سیزدهم برای بهبود در حد انتظار وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور گفت: نیک می‌دانیم که اکنون صنعتگران بعضا با مشکل کمبود نقدینگی مواجه اند و بانک ها نیز برای رفع این مشکل آنطور که باید وارد صحنه نشده اند.

در پایان این نشست سه تفاهم نامه همکاری بین خانه صنعت، معدن و تجارت البرز با مدیریت امور شعب مرکزی بانک سپه، محیط‌زیست و شرکت شهر های صنعتی استان منعقد شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha