۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
اعزام قطار باری با طولانی‌ترین بُعد مسافت برای اولین بار
مدیر کل راه‌آهن شرق خبر داد

اعزام قطار باری با طولانی‌ترین بُعد مسافت برای اولین بار

قاسمی، مدیر کل راه‌آهن شرق از اعزام قطار باری برای اولین بار، با طولانی‌ترین بُعد مسافت و بیشترین تن کیلومتر مبدأ – مقصدی خبر داد.

به گزارش بازار، علی حکامی قاسمی مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: حمل اولین محموله گندله آهن از ایستگاه خواف در اداره کل راه‌آهن شرق به مقصد بندر امام خمینی(ره) در راه‌آهن جنوب انجام شد.

حکامی قاسمی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و در راستای تحقق جایگاه واقعی حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی و ارتقاء سهم بازار منطقه با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های ریلی، اولین محموله گندله آهن با استفاده از ۴۱ واگن، از ایستگاه خواف بارگیری و به مقصد بندر امام خمینی (ره) حمل شد.

وی در ادامه افزود: این قطار باری به وزن ۳ هزار و ۲۸۰ تُن از ایستگاه خواف در راه‌آهن شرق به بندر امام خمینی (ره) برای سیر مسافت ۲ هزار و ۲۱ کیلومتر اعزام شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ راه‌آهن شرق، برای یک قطار باری در این مسافت طولانی و تُن کیلومتر مبدأ- مقصدی بالا، بارنامه صادر شده که نشان از تلاش و کوشش کارکنان راه آهن شرق و تعامل سازنده با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در جهت ایفای نقش اثرگذار در ارتقاء زنجیره تولید ملی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن، وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و تا دو ماه آینده، ۷۰ هزار تُن گندله آهن توسط راه‌آهن شرق به بندر امام خمینی (ره) بارگیری و حمل خواهد شد و در صورت حصول نتایج مورد انتظار، امکان حمل ریلی بخش‌های بعدی محموله و ارتقای میزان بار حمل شده نیز وجود دارد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha