۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
اصناف بیشتر از هر قشر دیگری مشکلات اقتصادی را درک کردند
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

اصناف بیشتر از هر قشر دیگری مشکلات اقتصادی را درک کردند

نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور با تبریک روز ملی اصناف به جامعه بزرگ صنفی کشور گفت: فرصت خوبی است که به مناسبت روز ملی اصناف به این قشر بزرگ و کارآمد و جامعه بزرگ و شریف و تلاشگر خداقوت عرض کنیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، محمدنهاوندیان به مناسبت روز ملی اصناف اظهار کرد: اصناف با بیش از ۳ میلیون واحدصنفی در حوزه تولید، خدمات وخدمات فنی و توزیع مشغول خدمت رسانی به جامعه بزرگ ملت ایران هستند و به طور ویژه از زحماتشان تشکر می‌کنیم که در این شرایط خاص اقتصادی که کشور تحت فشار مضاعف اقتصادی قرار دارند اصناف بیشتر از هر قشر دیگری این مساله را احساس کردند.

وی تصریح کرد: فشار تحریم های ظالمانه اقتصادی از یک سو و هم اخیرا محدودیت های کرونایی که واقعا اصناف در این مصاف جدید خوش درخشیدند و در این دوره ۲ ماهه محدودیت ها که قرار بود خدمات ارائه دهند مردانه و شجاعانه در سنگر خدمات ارائه کردند و هم در دوره بازگشایی ها همکاری صمیمانه و جدی در رعایت پروتکل ها داشتند و این امکان را فراهم کرد برای این سیاستی که اتخاذ شده بود در کشور رویکرد جامعه نگر را دنبال کنیم و همزمان به سلامت و معیشت بیاندیشیم و همزمان با بیکاری و بیماری مبارزه کنیم.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه اصناف در این مصاف حضور فعال و درخشانی را داشتند و شایسته تقدیر و تشکر هستند، افزود: آینده اصناف در گرو نوگرایی و افزایش بهره وری و افزایش تنوع خدماتی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین و استفاده کردن از ابزارهای اقتصاد الکترونیکی نقش اصناف را در آینده اقتصاد ما بیشتر خواهد کرد نه کمتر نشانه های این مساله را بخوبی می بینیم و خوشه سازی ها باید گسترش پیدا کند و تجمیع های طولی و عرضی می تواند به بهره وری در اصناف کمک کند.

وی با اشاره به نسل نو و جوان اصناف که به جمع بازاریان وکسبه می پیوندند، افزود: قشر جدید اصناف کشور بخوبی آمادگی و علاقه استفاده از روش های جدید را دارند و کاملا جای امیدواری هست که به این ترتیب بتوانیم ارزش افزوده را بالا ببریم و بتوانیم از صرفه های مقیاس استفاده کنیم و تولید با توزیع و خدمات پیوند دو سویه پیدا کند و بین فعالان اقتصادی و سیاست گذاران اقتصادی یک ارتباط دو سویه ایجاد شود که راهگشای جدیدی باشد.

نهاوندیان بیان کرد: دولت وظیفه خود میداند که به میزان توانایی که دارد بخش خصوصی را حمایت و تشویق کند و در همین صدمات ناشی از کرونا همه اقتصاد ما آسیب دید و در برآوردی که داشتیم از صدمه و تبعات اقتصادی آمارهای بالایی بود و امکانات کشور ایجاب می‌کردند که اصناف بیشتر آسیب دیده در اولویت قرار بگیرند که البته امحال هایی هم صورت گرفت که شمول داشت اما سعی شد با همکاری خود اصناف، نمایندگان اصناف در همه جلسات تصمیم گیری حضور و مشارکت داشته باشند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: باید تحقق جهش تولید را در دستور کار خودمان قرار دهیم و این جز با همبستگی و تلاش حاصل نمی‌شود و برای یکایک اصناف این خانواده بزرگ کشور آروزی توفیق و سلامتی و بهروزی و نقش آفرینی در آینده روشن اقتصاد ایران آرزو میکنم.

کد خبر: ۲۵٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha