۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
صادرات ۴ میلیون تن قیر در سال| قیرهای وارداتی کاهش کیفیت دارند
مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد

صادرات ۴ میلیون تن قیر در سال| قیرهای وارداتی کاهش کیفیت دارند

کیانپور، مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۴ میلیون تن صادر می‌شود پس کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مجید کیانپور در پانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با بیان اینکه با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد گفت: سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۴ میلیون تن صادر می‌شود. پس با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد.

بخشی از قیرها وارداتی هستند پس ضرورت دارد تا قیرهای وارداتی که کاهش کیفیت دارند با کیفیت شوند و در انجام پروژه‌ها به خوبی استفاده شوند

کیانپور به واردات قیر اشاره کرد و گفت: بخشی از قیرها وارداتی هستند پس ضرورت دارد تا قیرهای وارداتی که کاهش کیفیت دارند با کیفیت شوند و در انجام پروژه‌ها به خوبی استفاده شوند.

عمر مفید آسفالت در کشور ۵ تا ۷ سال است، در حالی که استاندارد دنیا بیش از ۱۰ سال است

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با یادآوری اینکه باید عُمر مفید آسفالت را افزایش دهیم اظهار داشت: عمر مفید آسفالت در کشور ۵ تا ۷ سال است، در حالی که استاندارد دنیا بیش از ۱۰ سال است پس باید تاکید کنم که برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه باید تلاش کنیم تا به استانداردهای جهانی برسیم.

قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانت‌ها همراه با تضمین کیفیت باشد. با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد

کیانپور تصریح کرد: قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانت‌ها همراه با تضمین کیفیت باشد. با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و ضوابط تا ۸۰ درصد مشکلات راه‌های کشور را حل می‌کند، گفت: همانطور که گفتم کیفیت قیرهای وارداتی پایین است و این معضلی است که باید بر طرف شود.

وی ادامه داد: در صورتیکه قوانین و ضوابط تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه، مرکز تحقیقات و سازمان استاندارد رعایت شود ۸۰ درصد مشکلات موجود در راه‌های کشور برطرف خواهد شد. اما در زمان حاضر ارتباط مناسبی بین صنعت قیر و آسفالت و محققان برقرار شده و تلاش برای بهسازی قیر و آسفالت در برنامه قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha