۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
احتمال افزایش قیمت نیکل به ۲۰ هزار دلار در هر تن
موسسه سیتی خبر داد

احتمال افزایش قیمت نیکل به ۲۰ هزار دلار در هر تن

قیمت نیکل تقریباً ۴۰ درصد از سال گذشته کاهش یافته است که بدترین عملکرد را در بین فلزات اساسی به دلیل مازاد عرضه ثبت کرده است.

به گزارش بازار، موسسه سیتی در یادداشتی اعلام کرد، قیمت نیکل در بورس فلزات لندن (LME) ممکن است به دلیل ریسک عرضه در اندونزی، تولیدکننده بزرگ و اتخاذ سیاست های پولی و مالی انبساطی بیشتر چین، به حدود ۲۰۰۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد.

قیمت نیکل تقریباً ۴۰ درصد از سال گذشته کاهش یافته است که بدترین عملکرد را در بین فلزات اساسی به دلیل مازاد عرضه ثبت کرده است.

داده‌های LME نشان می‌دهد که این تحولات موقعیت خالص صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به مجموع ۱۸۳۲۱ قرارداد نیکل LME تغییر داده است که بزرگترین سطح از ژوئن ۲۰۱۹ است.

تحلیلگران سیتی می‌گویند: «ما فکر می‌کنیم که نیکل در بحبوحه موقعیت‌های کوتاه مدت صندوق های سرمایه گذاری، ریسک‌های عرضه اندونزی و سیاست های پولی انبساطی بیشتر چین، احتمالا به بیش از ۲۰۰۰۰ دلار در هر تن برسد.

موجودی نیکل در انبارهای LME و بورس اوراق بهادار شانگهای، اگرچه اخیراً افزایش یافته است، اما همچنان در پایین ترین سطح تاریخی قرار دارد.

چین اوایل هفته گذشته به شدت کسری بودجه سال ۲۰۲۳ خود را از ۳ درصدی که قبلا تعیین شده بود به حدود ۳.۸ درصد تولید ناخالص داخلی رساند تا بتواند رشد این کشور را تقویت کند.

خطرات عرضه نیکل اندونزی به دلیل کاهش عیار سنگ معدن، بررسی های نظارتی، تاخیر در صدور سهمیه معدن، افزایش فشار برای رسیدگی به نگرانی های ESG (زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی)، قیمت پایین تر، و تسلط این کشور بر عرضه جهانی نیکل در حال افزایش است.

سیتی پیش بینی کرد که مازاد نیکل تصفیه شده در بازار جهانی به ۲۳۰۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۳ و ۲۸۳۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید از ۸۶۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۲

کد خبر: ۲۵۲٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha