۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
کتاب‌های درسی را با ۹۰ درصد یارانه به دانش‌آموزان می‌دهیم
وزیر آموزش و پرورش:

کتاب‌های درسی را با ۹۰ درصد یارانه به دانش‌آموزان می‌دهیم

صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی را با ۹۰ درصد یارانه هم به فرزندانمان و هم به دانش آموزان از کشورهای دیگر می‌دهیم و این نشانه افتخار ماست.

به گزارش بازار، مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح ۸ مدرسه در شهرستان پاکدشت که در آموزشگاه شهید علی لندی برگزار شد، با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در پاکدشت اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار دانش آموز مهمان خارجی در مدارس پاکدشت تحصیل می‌کنند لذا انتظار داریم که کمیساریای عالی پناهندگان در راستای افزایش ساخت مدرسه کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به رشد دانش آموزی در پاکدشت گفت: در ابتدای امسال ۸ مدرسه با ۶۹ کلاس به سرانه آموزشی پاکدشت اضافه شده اما هنوز با توجه به رشد دانش آموزی، ۷۰ مدرسه کمبود داریم اما خوشبختانه با وجود مسائل مختلف توانستیم فضای دانش آموزی را از ۲ متر و ۷۵ سانتی متر به ۳ متر و ۳۱ سانتی متر برسانیم تا دانش آموزان بهتر و در محیط مناسب‌تری تحصیل کنند، اما همچنان به تقویت سرانه دانش آموزی در پاکدشت نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه اما خدمت کردن به مردم‌ جنگ زده را به دستور مقام معظم رهبری انجام دادیم و این فرهنگ و سفارش علمای ماست.

صحرائی خاطرنشان کرد: کتاب‌های درسی را با ۹۰ درصد یارانه هم به فرزندانمان و هم به دانش آموزان اتباع می‌دهیم و این نشانه افتخار ماست که با وجود مسائل شکل گرفته از سوی تحریم‌های ظالمانه ولی از کشورهای مدعی حقوق بشر و لاف زنان دموکراسی جلوتریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم به طور میانگین روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته و به بهره برداری رسیده است، افزود: طی دو سال در مجموع ۹۰۸ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه شده که ۱۱ درصد از این مبلغ توسط کمیساریای عالی پناهندگان کمک شده که رقم خیلی کمی است.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha