۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
نیاز مازندران به مخازن آبی ۹۰۰ هزار مترمکعب است
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

نیاز مازندران به مخازن آبی ۹۰۰ هزار مترمکعب است

نوشهر- برارزاده، مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: نیاز استان به مخازن آبی ۹۰۰ هزار مترمکعب است و اکنون ۴۰۰ هزار مترمکعب کسری وجود دارد.

بهزاد برارزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار مبلغ قرارداد برای رفع تنش آبی را بیش از ۶۰۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کتابچه تنش آبی استان تهیه شده و با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته تنش آبی، درگاه های اعتباری برای استان ایجاد کرده است.

وی با اظهار این که ۳۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ برای آبرسانی به سه شهر استان تامین شده است، مجموع اعتبارات تخصیص یافته تنش آبی را هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان این که به مازندران باید نگاه ملی شود، گفت: ۳۳۰ میلیارد تومان در گام اول محرومیت زدایی برای استان در نظر گرفته شده است.

برارزاده گفت: در گام دوم محروم زدایی هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای استان مطالبه گری شده و همچنین در سفر دوم نیز برای ۲۱۳ روستا اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به بهسازی ۷۳ حلقه چاه گفت: بهسازی و اصلاح ۱۲۰ حلقه چاه نیز در سال جاری اضافه شد و هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت منابع آبی استان افزوده می شود.

وی نیاز مازندران به مخزن منابع آبی را ۹۰۰ هزار مترمکعب ذکر کرد و گفت: اکنون ظرفیت مخازن موجود ۵۰۰ هزار مترمکعب است و با کسری ۴۰۰ هزار مترمکعب روبرو هستیم.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha