۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
نیمی از کالاهای صادراتی استان همدان به عراق می رود
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

نیمی از کالاهای صادراتی استان همدان به عراق می رود

همدان - رئیس اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه تاکنون ۱۲۴ قلم کالا از همدان به ۳۱ کشور مقصد صادر شده است، گفت: نیمی از کالاهای صادراتی استان همدان به عراق می رود.

به گزارش بازار؛ رحیم مرتضایی با تاکید بر اینکه تمرکز اتاق بازرگانی در دوره جدید بر مباحث صادراتی است به طوری که اطلس صادراتی استان همدان با ۲۰۶ قلم کالا تدوین شده است، گفت: در اطلس صادراتی نکاتی همچون نیاز مقاصد صادراتی بررسی و تدوین شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

مرتضایی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۴ قلم کالا به ۳۱ کشور مقصد صادر شده است، عنوان کرد: در این حوزه برنامه محور پیش خواهیم رفت و اقدامات درخوری انجام خواهد شد.

وی افزود: از این مقدار سهم صنعت در صادرات ۳۸ درصد معادل ۳۶ میلیون دلار، سهم معدن و منابع معدنی ۳۴.۹ درصد معادل ۲۳ میلیون دلار، سهم پتروشیمی ۱۵.۳ درصد معادل ۱۴ میلیون دلار، سهم کشاورزی ۲۱.۷ درصد معادل ۲۰ میلیون دلار و صنایع دستی یک درصد را شامل می شود.

رئیس اتاق همدان با اشاره به مقاصد صادراتی محصولات استان همدان بیان کرد: روسیه، بلژیک، بلاروس و عراق برخی از کشورهای هدف صادرات هستند، اگرچه نیمی از صادرات استان به عراق صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha