۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار حرفه‌ای و مربی متخصص به ارمنستان
در دیدار وزرای کار ایران و ارمنستان مطرح شد؛

آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار حرفه‌ای و مربی متخصص به ارمنستان

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار ارمنستان، گفت: ایران برای اعزام نیروی کار، مربیان متخصص و مجرب و تاسیس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ارمنستان آمادگی کامل دارد.

به گزارش بازار، صبح امروز «سید صولت مرتضوی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دیدار با «نارک مکرچیان» وزیر کار ارمنستان و هیات همراه اظهار داشت: لازمه همکاری با ارمنستان به پیگیری مجدانه و اثربخشی توافقات و اسنادی که در سفر ارمنستان به امضا رسید و هم در این سفر به امضا می‌رسد.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال ایران برای اعزام نیروی کار، تاسیس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و انتقال تجربیات برای توانمندسازی معلولان و آسیب‌دیدگان جنگی آمادگی کامل دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان افزود: در حوزه فنی و حرفه‌ای آمادگی داریم که این مراکز را در ارمنستان ایجاد کنیم و مربی متخصص و مجرب برای حرفه آموزی در اختیار این کشور قرار دهیم.

مرتضوی بیان کرد: مناسبات و مبادلات اقتصادی ایران و ارمنستان اندکی افزایش یافته و به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است، اما باید تجارت ۳ میلیارد دلاری بین دو کشور را هدف‌گذاری کنیم و با برنامه‌ریزی به این هدف دست یابیم.

آمادگی ایران برای صادرات محصولات راهبُردی به ارمنستان
وی تصریح کرد: آمادگی توسعه تجارت و بازرگانی با ارمنستان در جهت نهایی شدن محاسبات برای دستیابی به هدف ۳ میلیارد دلاری را داریم. برآورد کارشناسان اقتصادی ما این است که در قدم نخست می‌توانیم اقلام و محصولات راهبُردی متناسب با نیاز ارمنستان در حوزه‌های پتروشیمی و سایر حوزه‌ها را به این کشور صادر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این اهداف و توافقاتی که داشتیم، لازم است که یک نمایشگاه دایمی خود را در ایروان تقویت و نمایشگاه‌های اصلی را برگزار کنیم تا بتوانیم ایده‌هایی که در ذهن داریم را محقق کنیم.

مرتضوی اظهار داشت: عمده محصولات با نشان مشترک ایران و ارمنستان می‌تواند نقش مهمی در افزایش مبادلات تجاری میان ۲ کشور ایفا کند. امیدواریم با برگزاری این جلسات و حضور تجار ایرانی در ارمنستان و بالعکس بتوانیم نقش مهمی را در راستای ایفای تعهدات و تفاهمات و تامین منافع ۲ کشور داشته باشیم.

وزیر کار ارمنستان: جای تأسف دارد چرا همکاری با ایران را زودتر آغاز نکردیم
«نارک مکرچیان» وزیر کار ارمنستان در ادامه این دیدار گفت: در چند روزی که در ایران بودیم فراتر از انتظار ما از نظر استقبال و خط مشی و مسیرهای همکاری با یکدیگر تنظیم کردیم که باعث خرسندی است.

وی افزود: امروز با برخی از نهادهای دولتی ایرانی نشست‌هایی را داریم. جای تاسف دارد که چرا همکاری با ایران را زودتر آغاز نکردیم. نشستی نیز در سازمان فنی و حرفه‌ای داشتیم که به همکاری‌های خوبی منجر شد.

مکرچیان تصریح کرد: در زمینه نیروی کار با معاون وزارت کار صحبت کردیم و مطمئن هستم بعد از امضای تفاهم‌نامه می‌توانیم مسایل را پیش ببریم و آن را اجرایی کنیم. اطمینان دارم هماهنگی‌ها را طوری انجام خواهیم داد تا نیروی کار ایرانی زمانی که وارد ارمنستان می‌شوند آنجا را مانند خانه خود بدانند.

تولید دارو با همکاری ایران و ارمنستان
وزیر کار ارمنستان با بیان اینکه تمام پیگیری‌های لازم برای توسعه همکاری‌های بین ایران و ارمنستان را انجام خواهیم داد، در رابطه با تولید محصولات مشترک ایران و ارمنستان گفت: از نظام سلامت ارمنستان نیز در هیات همراه ما حضور دارند. دوستان ارامنه روز گذشته با امکانات ایران در این حوزه آشنا شدند و آنان نیز به جدیت همکاری در بخش دارویی را دنبال می‌کنند و اقدام عملی برای آن انجام خواهند داد. ضمن اینکه صحبت‌های اولیه در خصوص تولید دارو با برند مشترک را انجام دادیم. وزارت اقتصاد ما از صادرات کالای استراتژیک استقبال خواهد کرد.

مکرچیان خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندسازی زنان نیز ارتباطات اولیه برای همکاری را گرفتیم و برنامه‌ریزی‌هایی در آینده انجام خواهیم داد. عصر امروز ملاقاتی با معاون رییس‌جمهور ایران در حوزه زنان داریم و از شما دعوت می‌کنم در همایشی که در ارمنستان برگزار می‌شود حضور پیدا کنید. حضور ایران در این رویداد با حضور مهمان‌های مختلف نشان می‌دهد که همکاری ما جدی وعملیاتی است.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha