۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
تاخیر در ابلاغ وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان‌کرد

تاخیر در ابلاغ وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت و ساز در روستاها به دلیل نزدیک شدن فصل سرما به پایان رسیده، و هر چقدر آئین نامه تسهیلات ۳۵۰ میلیونی به تعویق بیفتد، روستائیان دیگر نمی‌توانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

به گزارش بازار، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره لزوم ابلاغ هر چه زودتر آئین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستائیان گفت: سال گذشته میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما به دلیل تاخیر دولت در ابلاغ آئین نامه آن و تعلل بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات خیلی از روستائیان عملا نتوانستند، این وام را دریافت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در حال حاضر کلیات این تسهیلات به تصویب دولت رسیده است و باید منتظر نهایی شدن جزئیات آن در یک ماه آینده بود. مجلس و کمیسیون عمران تمام تلاش خود را خواهد کرد تا دولت این آئین نامه را زودتر ابلاغ کند.

وی در ادامه بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی مسکن باید پیگیری کنند که این آئین‌نامه عملیاتی شود و وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی به دست مردم برسد تا مردم بتوانند حداقل بخش کوچکی از مشکلات خود را ابا ین مبلغ حل کنند.

بدری گفت: مشکل ما در سال گذشته برای ابلاغ آئین نامه اجرای پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن این بود که سازمان برنامه و بودجه چون باید یارانه آن را بدهد و بهره آن کمتر است، معمولا سازمان برنامه در برابر تخصیص این اعتبار مقاومت می‌کند، چون مابه‌التفاوت آن را باید سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار کند و به بانک‌ها ابلاغ کند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل بعدی هم این است که متاسفانه بانک‌ها خودشان را تافته جدا بافته از مجموعه دولت می‌دانند و باید این رویه اصلاح شود. مجلس فشار لازم را بر دولت خواهد آورد تا هر چه سریع‌تر نسبت به ابلاغ آن اقدام کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از سوی دیگر شورای عالی مسکن باید به مصوبه‌اش اهمیت دهد و پیگیر آن باشد. ما از هم طریق کمیسیون عمران پیگیر این موضوع خواهیم بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: دلیل عدم تحقق وعده دولت به مسکن سازی عدم تامین ابزارهایی است که باید در اختیار مسکن ساز قرار بگیرد.

بدری در تاکید کرد: در حال حاضر هم فصل ساخت و ساز در روستاها به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما به پایان رسیده است، ولی هر چقدر آئین نامه اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن به تعویق بیفتد، روستائیان دیگر نمی‌توانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha