۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
ساخت روزی هشت مدرسه در دولت سیزدهم| امسال ۵۳۰ هزار نفر در آزمون گروه ابتدایی شرکت کردند
وزیر آموزش‌ و پرورش:

ساخت روزی هشت مدرسه در دولت سیزدهم| امسال ۵۳۰ هزار نفر در آزمون گروه ابتدایی شرکت کردند

صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت مردمی در ۲ سال فعالیت خود پنج هزار و ۸۶۶ مدرسه ساخته شد و این یعنی به طور متوسط روزی هشت مدرسه در کشور ساخته شده است.

به گزارش بازار، رضا مراد صحرایی، عصر دوشنبه در همایش نومعلمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه کمبود معلم هم اکنون رفع شده است، اظهار کرد: در چنین شرایطی ۵۰۵ مدرسه در کشور یک دانش آموز داشت و هیچ کدام تعطیل نشد.

وی افزود: اکنون در سطح کشور ۲۵ هزار مدرسه وجود دارد که دارای پنج تا ۱۰ دانش آموز دارند و سه هزار معلم با ایل عشایری کوچ می کنند و امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز به دانش آموزان فنی و حرفه ای اضافه شدند.

وی با بیان اینکه همه باید به معلمان احترام بگذارند، اظهار کرد: معلمان سازندگان همه ارکان دیگر کشور، مظهر علم و عالمان جامعه هستند، معلمان روشن کننده چراغ دل انسان ها و ادامه دهنده راه پیامبران هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه درد بی درمان هر جامعه ای جهل است، معلم کسی است که با جهل می جنگد و از انجایی که اساس هر پلیدی و آسیب اجتماعی در جامعه از جهل ناشی می شود، معلم با آن می جنگد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم ارزشمندترین سرمایه هر جامعه ای را تربیت می کند، گفت: شغل معلمان، شغل انبیا بوده و ادامه دهنده راه آنان برای تربیت افراد جامعه هستند.

صحرایی، ادامه داد: معلم حلقه وصل نسل ها بوده و نسل علامه امینی، آیت الله طباطبایی، باقرخان و ستارخان، پروین و شهریار و اساتیدی چون هشترودی و باکری ها را تربیت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان کنونی ما نیاز داریم که هویت معلمی را بازشناسیم، یادآور شد: در زمان کنونی آفت بزرگ نظام آموزش و پرورش از یکسو و نظام اداری کشور از سوی دیگر این است که اهمیت نقش معلم را در رفتار واقعی آن درک نکرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسوولان باید بدانند که نقطه ایجاد تحول در کشور کلاس درس است نه اتاق وزرا و عامل ایجاد تحول معلمان هستند، نه وزیران، مسوولان، استانداران، فرمانداران و شهرداران، و اگر این درک شود کشور بیش از هر زمان دیگری شکوفا می شود.

صحرایی افزود: معلم کارمند نیست و از او مهمترین توقعات را داریم ولی مانند کارمند با آن رفتار می کنیم در حالی که معلم کسی است که خانواده ها گوهر وجود خود را با آسودگی در اختیار آن قرار می دهند و ارزش کار معلم باید درک شود.

وی با اشاره به پیام همایش نومعلمان، اظهار کرد: اگر زمینه برای کار معلمان آن گونه که باید فراهم شود، تمام مسایل کشور حل می شود.

صحرایی، ادامه داد: ایران قوی از مدرسه ها قوی می شود نه از جای دیگری و اگر از ایران قوی، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع قوی می خواهیم باید آن را از کوچه مدرسه ها جست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: امسال در آزمون گروه ابتدایی آموزش و پرورش ۵۳۰ نفر شرکت کردند که ظرفیت این آزمون ۲۸ هزار نفر بود و در ۲ مرحله حدود ۲۷ هزار نفر جذب شدند.

صحرایی، افزود: در نیمه نخست امسال با تکمیل ظرفیتی که برای دوره دبیری در راه است، حدود ۵۰ هزار معلم به شیوه های هوشمندانه، دغدغه مندانه، کارشناسانه و معلمانه انتخاب شدند که این تعداد نه در تعداد بلکه در کیفیت سابقه ندارند.

وی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی فقط از طریق آزمون های استخدامی ۲ هزار و ۶۰۰ معلم به مانند ۲ هزار و ۶۰۰ افسر جنگ نرم، افسر تمدن ساز، ولی دانش آموز و پیامبر و یک هزار و ۲۰۰ معلم نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب نظام تعلیم و تربیت شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی کشور از سال ۹۴ تاکنون حدود سه میلیون نفر افزایش یافته است، گفت: برنامه ریزی برای تربیت معلم برای این دانش آموزان باید از سال ها پیش آغاز می شد.

صحرایی، ادامه داد: این دولت هیچ وقت فردا را فدای امروز نکرده است و کاش دانشگاه فرهنگیان که فعالیت خود را با ۲۵ هزار نفر آغاز کرده بود همانگونه کار خود را ادامه می داد تا شاهد کسری معلم نمی شدیم.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha