گروه ۷ شیوه‌نامه بین‌المللی توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی را تصویب کرد

گروه ۷ شیوه‌نامه بین‌المللی توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی را تصویب کرد

سران کشورهای عضو گروه ۷ امروز دوشنبه دستورالعمل بین‌المللی و آیین‌نامه اخلاقی شرکت‌های توسعه‌دهنده سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی را برای نظارت بر مسائل امنیتی و جلوگیری از سوءاستفاده تصویب کردند.

به گزارش بازار، کشورهای عضو گروه ۷ شامل ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون درحال مذاکره درباره ضرورت وجود استانداردهای بین المللی برای مهار و کنترل فناوری بوده اند زیرا امروزه ابزارهایی که مانند چت جی پی تی بر پایه هوش مصنوعی کار می کنند به سرعت گسترش می یابند.

گروه هفت گفته است این دستورالعمل ها برای افزایش امنیت و مورد اطمینان بودن هوش مصنوعی در سرتاسر دنیا طراحی شده اند. این گروه تاکید کرده است که توسعه دهندگان همراه با بهره بردن از فرصت های نوآوری باید اطمینان حاصل کنند که این فناوری ارزش های دموکراتیک را نقض و یا تروریسم را تسهیل نکند و حقوق بشر را تحت خطرات جدی قرار ندهد.

این دستورالعمل و آیین نامه اخلاقی همچنین از توسعه دهندگان هوش مصنوعی می خواهد تدابیر مناسبی را مانند انجام آزمون های جانبی مستقل برای تشخیص و کاهش خطرات، اتخاذ کنند.

در میان خطراتی که باید مورد توجه قرار بگیرند، گروه ۷ به خطرات شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای اشاره کرد و گفت سیستم های پیشرفته هوش مصنوعی محدودیت ورود اشخاص غیردولتی به زمینه های توسعه، طراحی و استفاده از تسلیحات نظامی را کاهش می دهد و دروغ پراکنی را تسهیل و حریم خصوصی را تهدید می کند.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha