۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
اصلاح استاندارد الکتروموتورها پس از ۶ سال
وزارت نیرو اعلام کرد

اصلاح استاندارد الکتروموتورها پس از ۶ سال

وزارت نیرو اعلام کرد: استاندارد جدید الکتروموتورها پس از ۶ سال توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) بازنگری و اصلاح شد.

به گزارش بازار، استاندارد جدید الکتروموتورها که شامل برچسب انرژی ماشین‌های الکتریکی تغذیه شونده از خط، برچسب انرژی موتورهای الکتریکی AC سرعت متغیر و موتورهای جریان مستقیم بدون جاروبک (موتورهای BLDC و ... ) می‌شود، پس از ۶ سال بازنگری و اصلاح شد.

طبق استانداردهای جدید از این پس تولید الکتروموتورهای کولری صرفاً با رتبه برچسب انرژی A به بالا امکان پذیر خواهد بود. همچنین با اجباری شدن این استانداردها، علاوه بر ارتقای راندمان الکتروموتورهای کولری سایر الکتروموتورهای القایی سه فاز و تکفاز در توان های مختلف صرفاً با رده های B و C امکان تولید خواهند داشت.

این گزارش حاکی است استاندارد الکتروموتورهای تغذیه شونده از خط، با ابلاغ سازمان ملی استاندارد از آبان سال جاری اجباری خواهد شد.

پیش بینی می‌شود با اجرای کامل و به هنگام این دو استاندارد در سال اول، نزدیک به ۵۰ مگاوات کاهش توان در اوج مصرف برای تعویض و جایگزینی الکتروموتورهای سوخته و همچنین سالیانه ۳۰۰ مگاوات در تولید کولرهای جدید را در پی داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha