۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
افزایش درآمد شرکت‌های اسلحه‌سازی پس از جنگ اوکراین

افزایش درآمد شرکت‌های اسلحه‌سازی پس از جنگ اوکراین

شرکت‌های تولیدکننده سلاح از ارسال اسلحه به اوکراین توسط آمریکا و هم‌پیمانانش در سه ماهه سوم با افزایش شدید درآمدی مواجه شده‌اند.

به گزارش بازار، بزرگ‌ترین شرکت‌های نظامی و دفاعی غربی به علت سفارش‌های مرتبط با جنگ اوکراین با افزایش شدید درآمدی مواجه شده‌اند.

گزارش درآمدهای سه ماهه سوم این شرکت‌ها که این هفته منتشر شد، این افزایش درآمد را نشان می‌دهد. این رشد درآمدی به دلیل افزایش شدید هزینه‌های نظامی توسط کشورهای غربی به منظور تامین سلاح برای اوکراین و تسلیح دوباره ارتش‌های خودشان است.

شرکت‌های لاکهید مارتین، جنرال داینمیکس و RTX (که قبلا به عنوان شرکت فناوری ریتون شناخته می‌شد) همگی در یک هفته گذشته شاهد درآمد بهتر از انتظار بوده‌اند و در عین حال پیش‌بینی می‌کنند در سه ماهه‌ آتی هم درآمدهای بالاتری داشته باشند.

شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد، در سه ماهه سوم درآمدی بالاتر از انتظار داشته و به علت سفارش‌های بالا داخلی و بین‌المللی، میزان سفارش‌های انجام نشده به رقم ۱۵۶ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد خالص این شرکت در ۹ ماه گذشته تقریبا ۵ میلیارد دلار بوده که در مدت مشابه سال گذشته برابر ۳.۸ میلیارد دلار بوده است.

جنرال داینمیکس نیز در سه ماهه سوم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد رشد درآمدی داشته است. این شرکت خودروهای زرهی، تانک‌ها و توپخانه‌هایی را می‌سازد که به اوکراین ارسال می‌شوند.

درآمد واحد دفاعی، فضایی و امنیتی بوئینگ برای این سه‌ماهه در مجموع به ۵.۵ میلیارد دلار رسیده که ۳ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

RTX هم در سه ماهه سوم رشد درآمدی ۱۲ درصدی را ثبت کرده است.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha