۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
نصف جهان میزبان ۲ رویداد مهم صنعت دامپروری می شود| برگزاری سومین نمایشگاه گاو «هلشتاین»
از هشتم تا ۱۱ آبان ماه؛

نصف جهان میزبان ۲ رویداد مهم صنعت دامپروری می شود| برگزاری سومین نمایشگاه گاو «هلشتاین»

اصفهان - سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایرانی همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فراورده های لبنی صادراتی در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش بازار، سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایرانی همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فراورده های لبنی صادراتی از تاریخ ۸ تا ۱۱ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان دائر می شود.

گاو هلشتاین ایران از آن جهت در اصفهان دارای اهمیت است که این گاو شیرده متناسب با اقلیم کشور پرورش یافته و این جشنواره می تواند فرصتی برای مطرح کردن عملیات به نژادی و اصلاح نژاد و آخرین دستاوردهای ژنتیکی در تولید و نگهداری دام باشد.

در سومین جشنواره گاو هلشتاین به میزبانی اصفهان علاوه بر میهمانان خارجی، فعالان اقتصادی این حوزه از سراسر ایران به خصوص از استان های چهارمحال وبختیاری، خراسان، مازندران و البرز شرکت دارند و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج مباحث فرهنگی و اجتماعی صنعت دامپروری برای بیشتر افراد جامعه است.

بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد پرورش گاو شیری بالاتر از ۵۰ راس وجود دارد که در آنها ۵۵۰ هزار راس دام سنگین نگهداری می شود و تولید گوشت استان روزانه ۲۰۰ تن است و این استان از لحاظ آماری با تولید روزانه شش هزارتن شیر در روز بالاترین تولید در ایران و از لحاظ تولید شیر برای هر گاو شیری رتبه دوم را در دنیا دارد و پس از کشور آمریکا ایران در رتبه دوم تولید شیر قرار دارد.

رفع مشکل کمبود نیروی انسانی صنعت دامپروری

یکی از اهداف این رویداد تلاش برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این رشته است چراکه عدم آگاهی کافی جوانان باعث عدم انتخاب آنها یا عدم رضایت مندی از این شغل است و در این زمینه تشکل های صنفی تلاش می کنند با برگزاری دوره های آموزشی و حمایت از فعالان این صنف تمایل مخاطبان جوان را به این سمت افزایش دهند و حتی سطح علمی افرادی که در این صنعت فعال هستند را نیز به روز کنند.

همچنین موضوع تغذیه در سال های اخیر تامین نهاده های باکیفیت مانند جو، ذرت و سویا برای پرورش دهندگان صنعت دامپروری بسیار مهم است و امید می رود با حضور قشر جوان در حوزه علم و دانش این صنعت آینده بهتری را در این صنعت شاهد باشیم.

گفتنی است با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره و تدارک برنامه های جنبی با هدف دانش افزایی در روزهای برگزاری این دو رویداد امیدواریم مردم و فعالان اقتصادی در این صنعت نهایت استفاده را داشته باشند.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha