۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
گردهمایی روسای مراکز پژوهشی صنعت آب و برق کشور برگزار شد
در پژوهشگاه نیرو؛

گردهمایی روسای مراکز پژوهشی صنعت آب و برق کشور برگزار شد

نشست مشترک روسای مراکز آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق کشور با رئیس و معاونان پژوهشگاه نیرو روز شنبه ۶ آبان‌ماه در پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش بازار، مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو در این نشست که با هدف تبیین ایفای نقش آموزشی جدید مراکز آموزشی و پژوهشی در توسعه "زیست بوم نوین آموزشی صنعت آب و برق کشور" تشکیل شده بود، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش‌های تخصصی در مراکز منطقه‌ای پژوهشگاه نیرو، گفت: گزارش‌های واصله از مراکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی

پژوهشگاه نیرو، امیدبخش است و بنظر می‌رسد فعالیت آموزشی روند رو به تعالی را دارد.

عمیدپور همچنین با اشاره به پیگیری‌ معاون سرمایه انسانی و تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو، در راستای سامان‌دهی نظام صلاحیت حرفه‌ای و آموزش‌های تخصصی وزارت نیرو افزود: ما به دنبال ساماندهی و حمایت از مراکز منطقه‌ای هستیم تا در این استان‌ها بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو، به نقش‌آفرینی جدید محول شده به پژوهشگاه نیرو به عنوان مجموعه آموزش و فناوری وزارت نیرو اشاره کرد و عنوان داشت: در این نقش، مراکز آموزشی و پژوهشی باید به نوعی نمودی از پژوهشگاه نیرو در سراسر کشور باشند.

وی ادامه داد: در زیست بوم نوین آموزشی صنعت آب و برق، محورهایی نظیر مدیریت دارایی‌های فیزیکی، ارزیابی شایستگی مدیران، صلاحیت‌حرفه‌ای مدیران، آموزش‌های تخصصی و آموزش‌های الکترونیک، بحث آزمایشگاه‌های تخصصی صنعت آب و برق، بحث آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو، دیپلماسی صنعت آب و برق و سایر موارد موضوع ماموریت پژوهشگاه نیرو باید مدنظر مراکز آموزشی و پژوهشی سراسر کشور، قرار گیرد و محوریت آموزشی این مراکز به این سمت سوق داده شود.

عمیدپور تاکید کرد: نگاه ما صرفا نگاه آموزش صلاحیت حرفه‌ای نیست. مجتمع‌ها یک نماینده موسسه آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو در استان خود هستند و باید در تمامی محورهای ذکر شده فعالیت جدی داشته باشند.
عمیدپور همچنین به توسعه آموزش‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: بحث دیپلماسی آب و برق یکی دیگر از محورهایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه، "اشکان ذوالریاستین" راهبر مجتمع‌ها و واحدهای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو، به ارتقای کمی و کیفی بیش از پیش مراکز آموزشی پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و گفت: باید مراکز آموزشی و پژوهشی در راستای برگزاری آموزش‌های نوین برنامه‌ریزی نموده و موضوعات و محورهایی را که جزو ماموریت‌های مهم در صنعت آب و برق هستند را در این آموزش‌ها مدنظر قرار دهند.

ذوالریاستین اظهار داشت: آموزش می‌تواند بخشی مهمی از زیست بوم نوآوری و چرخه پژوهش و تجاری‌سازی محصول مشابه بسیاری از کشورهای پیشرفته باشد. مراکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی باید برای ماموریت های جدید پژوهشگاه نیرو در بخش فناوری و بخش پژوهش صنعت آب وبرق برنامه‌ای مدونی داشته باشند.

راهبر مجتمع‌ها و واحدهای آموزشی و پژوهشی تاکید کرد: مسئله روز پژوهشگاه نیرو، مسئله وزارتخانه و مسئله روز شرکت‌های مادر تخصصی است. ما نیاز به یک تحول داریم و همه روسای مراکز باید در این تحول کمک کنند و پیشنهادات و راهکارهای خود را برای تحول آفرینی و اثرگذاری و اثربخشی بیشتر اعلام کنند.

وی در پایان، به نظام‌مند کردن ساختار مراکز آموزشی و پژوهشی و اصلاح شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌ها، اشاره و تاکید کرد: مراکز آموزشی مستقر در استان‌های کشور باید نگاه سازمانی و کلان داشته باشند و برای موضوعات اولویت‌دار برنامه‌ریزی عاجل به عمل آورند.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha