۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
افزایش ۷۸ درصدی واردات سنگ آهن ترکیه در ماه آگوست| برزیل بزرگترین تامین کننده آهن ترکیه
موسسه آمار ترکیه اعلام کرد؛

افزایش ۷۸ درصدی واردات سنگ آهن ترکیه در ماه آگوست| برزیل بزرگترین تامین کننده آهن ترکیه

میزان واردات سنگ آهن ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه آگوست به نسبت مدت مشابه سال قبل، بیش از ۷۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ میزان واردات سنگ آهن ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه آگوست به نسبت مدت مشابه سال قبل، بیش از ۷۸ درصد افزایش یافت.

موسسه آمار ترکیه با ارائه آخرین آمار بخش صنایع این کشور اعلام کرده است که ترکیه در ماه آگوست بیش از ۱.۱۳ میلیون تن سنگ آهن را وارد کرده که به نسبت بازه زمانی مشابه سال قبل، حدود ۷۸.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

افزایش ۷۸ درصدی واردات سنگ آهن ترکیه در ماه آگوست| برزیل بزرگترین تامین کننده آهن ترکیه

گفته می شود حجم خریداری شده سنگ آهن توسط ترکیه در ماه آگوست به حدود ۱۴۴ میلیون دلار رسیده که نشان دهنده افزایش هزینه ۶.۲ درصدی این کشور برای خرید سنگ آهن است.

همچنین طی بازه هشت ماهه نخست سال جاری میلادی، ترکیه در مجموع ۵.۳۶ میلیون تن سنگ آهن وارد نموده که این میزان به نسبت هشت ماهه نخست سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه در آماز واردات سنگ آهن ترکیه اینکه میزان واردات ترکیه از برزیل در این زمینه افزایشی چشمگیر یافته است. بر اساس آماز ارائه شده از سوی موسسه آمار ترکیه، این کشور میزان واردات سنگ آهن خود از برزیل را نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داده است.

با اینحال، میزان واردات سنگ آهن ترکیه از کشورهای سوئد و روسیه کاهش یافته و این در حالیست که ترکیه طی یک سال گذشته، میزان سنگ آهن وارداتی خود از اوکراین را ۳.۴ درصد افزایش داده است.

کد خبر: ۲۵۲٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha