۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
ربات های هوشمند بازارهای مالی
مقاله؛

ربات های هوشمند بازارهای مالی

با نرم افزار متاتریدر می توان کدنویسی کرد و زبان‌های برنامه‌نویسی آن برای توسعه ربات های هوشمند، ساخت اندیکاتور و همچنین اسیلاتورها می باشد.

امیدرضا قیراطی؛ بازار: با نرم افزار متاتریدر می توان کدنویسی کرد و زبان‌های برنامه‌نویسی آن برای توسعه ربات های هوشمند، ساخت اندیکاتور و اسیلاتورها می باشد، این زبان‌ها ویژگی‌های کاربردی برای تحلیل تکنیکال، اجرای خودکار و اتصال به منابع داده شده را می‌سازند.

انواع زبان برنامه نویسی ربات های معامله‌گر:

۱_ MQL۴

۲_ MQL۵

آشنایی با متاتریدر ۴

متاتریدر ۴ (Meta Trader ۴) یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ظاهری در بازار فارکس (Forex) است، این نرم‌افزار، توسط شرکت Meta Quotes Software توسعه یافته است و به تجارت الکترونیکی در بازارهای مالی مانند فارکس، سهام، طلا و سایر ابزارهای کمک مالی می‌کند همچنین قابلیت‌های ویژه‌ای برای تحلیل تکنیکال، عملکرد خودکار، طراحی نقشه‌های سفارشی‌سازی و اتصال به منابع را دارد، با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید قیمت‌های را تحلیل کنید، شاخص‌های فنی را مورد استفاده قرار دهید و ربات‌های خودکاری را برنامه‌ریزی و اجرا کنید، همچنین امکاناتی مانند اجرای سفارشات با یک کلیک، مدیریت حساب‌های بررسی اطلاعاتی در زمان واقعی و امکان استفاده از اکسپرت‌ها (Expert Advisors) را دارا می باشد و نیز می‌توانید با استفاده از این پلتفرم، معاملات حساب خودتان را مدیریت نمایید.

ربات های هوشمند بازارهای مالی

آشنایی با متاتریدر ۵

متاتریدر ۵ (Meta Trader ۵) یک پلتفرم الکترونیکی است که برای انجام در بازارهای مالی استفاده های مختلف قرار می گیرد، MT۵ امکاناتی برای تجارت الکترونیکی، تحلیل تکنیکال، عملکرد خودکار و مدیریت حساب را دارد، این پلتفرم نیز قابل اتصال به بورس‌ها، بازارهای فارکس، قراردادهای آتی و سایر بازارهای مالی را داراست همچنین MT۵ از زبان برنامه‌نویسی MQL۵ برای توسعه اسکریپت‌ها و ربات‌ها استفاده می‌کند، با استفاده از MT۵ شما می‌توانید به صورت آنلاین، تحلیل‌های خود را مورد بررسی قرار دهید.

ربات های هوشمند بازارهای مالی

سبک برنامه نویسی متاتریدر

MQL۵ یک زبان برنامه‌نویسی برای توسعه اسکریپت‌ها و ربات‌های معاملاتی در پلتفرم Meta Trader ۵ است، این زبان برنامه‌نویسی بر پایه C++ می باشد و دارای سینتکسی شبیه به آن است، با استفاده از MQL۵، شما می‌توانید اسکریپت‌ها و ربات‌های معاملاتی پیچیده را برنامه‌ریزی کنید و از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند تحلیل تکنیکال، اجرای معاملات خودکار و اتصال به منابع داده بهره‌برداری نمایید.

مقایسه متاتریدر ۴ با ۵:

۱. متاتریدر ۴ به دلیل قدیمی بدون، افراد بیشتری نسبت به متاتریدر ۵ استفاده می کنند و به همین دلیل از محبوبیت بیشتری برخوردار است و تریدرهایی که از متاتریدر ۴ استفاده می کنند به سختی به متاتریدر ۵ کوچ می نمایند.

۲. متاتریدر ۵ برای افرادی که می خواهند اکسپرت (ربات هوشمند) بنویسند راحتتر از متاتریدر ۴ می باشد و به دلیل داشتن include و صدا زدن آن‌ها به راحتی می توان کدنویسی کرد.

۳. شما زمانی که ربات های خود را می نویسید احتیاج دارید بک تست هایی بگیرید، بک تست به این معناست که شما ربات خود را گذشته بازار آزمایش کرده و مشاهده می کنید بازده چند ماهه یا چند ساله ربات شما سوده یا زیان ده بوده است، متاتریدر ۵ بک تست های دقیق تری نسبت به متاتریدر ۴ انجام می دهد.

۴. اندیکاتورها، اسیلاتورها و ربات ها هر کدام متاتریدر (ورژن ۴ یا ۵) مخصوص خود را دارا بوده و قابل اجرا در نسخه دیگر نیست به طور مثال شما چنانچه اندیکاتور ورژن ۴ را داشته باشید قابلیت این را ندارد که در متاتریدر ۵ آن را اجرا کنید.

ربات های هوشمند بازارهای مالی

کد خبر: ۲۵۲٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha