۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
نشست مشترک نمایندگان اکو و سازمان هواشناسی کشور درباره بلایای طبیعی

نشست مشترک نمایندگان اکو و سازمان هواشناسی کشور درباره بلایای طبیعی

دبیر منطقه‌ای منابع انسانی و توسعه پایدار اکو با سرپرست حقوقی و امور بین‌الملل سازمان هواشناسی کشور در محل دبیرخانه اکو در تهران برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست مشترک بین نمایندگان دبیر کل اکو و سازمان هواشناسی کشور پیرامون پیشبرد و توسعه خدمات و فعالیت‌های مرکز مدیریت ریسک بلایای طبیعی اکو در زمینه مخاطرات طبیعی و برای بهره مندی هر چه بیشتر کشورهای عضو در محل دبیرخانه کشورهای عضو اکو در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در این نشست دوجانبه، «تکین» مسئول دبیرخانه و معاون دبیرکل در حوزه منابع انسانی و توسعه پایدار سازمان اکو و همچنین عبدالرسول حسن‌پور سرپرست دفتر حقوقی و بین الملل سازمان هواشناسی کشور و هیئت همراه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود با محوریت تشریح فعالیت‌ها، پروژه‌های در حال اجرا و محصولات ارائه شده و همچنین امکانات مرکز به منظور بهره گیری هرچه بیشتر کشورهای عضو پرداختند.
مرکز منطقه‌ای مدیریت ریسک بلایای طبیعی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو (eco-rcrm) بیش از یک دهه است که با تصویب کشورهای عضو و زیر نظر سازمان هواشناسی کشور

ایران و در مشهد ارائه خدمات مرتبط با مدیریت بلایای طبیعی در کشورهای عضو را بر عهده دارد. کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اکو شامل ایران، ترکیه، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان است که کشور قبرس نیز به عنوان عضو ناظر مدعو با این سازمان همکاری دارد.

لازم به ذکر است، اساس‌نامه مرکز در ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۳ میلادی) در بیست و ششمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اکو در شهر تاشکند ازبکستان به تصویب نهایی کشورها رسید.

سینا صمدی رئیس مرکز که در این دیدار حضور داشت اشاره کرد: این مرکز در نظر دارد با بهره مندی از سایر پتانسیل‌های علمی و مراکز معتبر پژوهشی داخلی و خارجی خدمات متنوع‌تری را در حیطه سایر بلایای طبیعی در اختیار کاربران قرار دهد. برخی از خدمات و محصولات ارائه شده در این مرکز شامل تهیه گزارش‌های پایش و پیش آگاهی رخدادهای طبیعی در حیطه کشورهای عضو است. پاره‌ای از این محصولات شامل ارائه پیش بینی‌های فصلی دما و بارش همراه با گزارش تفصیلی در غالب خبرنامه فصلی و همچنین رخدادهایی مانند خطر آتش سوزی جنگل ها، یخبندان، سطح پوشش برف، پدیده گرد و خاک، خشکسالی، امواج گرمایی و سرمایی، آنومالی‌های جوی، بارش‌های سهمگین، بادهای شدید و غیره… بوده که در سایت مرکز به آدرس WWW. ECO-RCRM. IR قابل دسترسی کاربران عزیز است.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha