۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
حرکت در مسیر توسعه صادرات لوازم خانگی با عضویت در بریکس| ارتقای خدمات پس از فروش با اعطای جایزه ملی
معاون اجرایی انجمن لوازم خانگی کشور در گفتگو با بازار:

حرکت در مسیر توسعه صادرات لوازم خانگی با عضویت در بریکس| ارتقای خدمات پس از فروش با اعطای جایزه ملی

براتی معاون اجرایی انجمن لوازم خانگی با تاکید بر اینکه قعه سازان این حوزه توان بالایی در صادرات به بازارهای خارجی دارند گفت:عضویت در شانگهای،اوراسیا و بریکس زمینه ساز توسعه صادرات لوازم خانگی می شود.

بازار؛ گروه صنعت: در حالی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) امروز به پایان می رسد که به گفته «فرشاد براتی» معاون برنامه ریزی و اجرایی انجمن لوازم خانگی کشور سه محور اصلی برای این رویداد ملی در نظر گرفته شده است و در واقع براتی در گفتگو با بازار اظهار داشت: سه محور اصلی «امیدآفرینی و پرهیز از مهاجرت جوانان، نقش بانوان در پیشبرد اهداف لوازم خانگی به عنوان مشتری و مخاطب اصلی این صنعت و همچنین نفش صنعت لوازم خانگی در توسعه کشور و اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی» در نظر گرفته شد. در این میان یکی از اصلی ترین محورهای برگزاری حضور دانش آموزان و دبیرستانی ها در این رویداد است.

این عضو انجمن لوازم خانگی کشور افزود: ما به عنوان یک انجمن بزرگ ملی ۴۲ ساله کمیسیون تخصصی ارتباط صنعت و دانش را راه اندازی کرده ایم که بتوانیم بعد از نمایشگاه هامکس هم برنامه ریزی های مختلفی را برای ارتباط با مخاطبان به ویژه دانشجویان، فناوران، اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور برای پیشبرد اهداف کیفی صنعت با صنعتگران لازم خانگی برقرار کنیم. در واقع این اتفاق برای اولین بار است که رقم می خورد و می تواند از برنامه های پرباری باشد که دستاورد بیست و سومین دوره نمایشگاه هامکس نیز محسوب شود.

براتی، معاون برنامه ریزی و اجرایی انجمن لوازم خانگی کشور: برای ارتقای خدمات پس از فروش لوازم خانگی در حال تلاش هستیم با دفتر تخصصی لوازم خانگی وزارت صمت بتوانیم بستر سازی جایزه ملی خدمات پس از فروش را در سطح واحدهای تولید لوازم خانگی ایجاد کنیم

براتی در پاسخ به این سوال که برای متعهد کردن واحدهای تولیدی در خصوص خدمات پس از فروش انجمن چه اقداماتی انجام داده است نیز گفت: با توجه به رسالت ذاتی خود، انجمن در واقع حد فاصلی است بین بخش خصوصی و واحدهای تولیدی فعال در این صنعت و ارتباط تنگاتنگی را در تعامل با دستگاه های مختلف ناظر بر صنعت، وزارت صمت، استاندارد و غیره دارد. تلاش ما بر این بوده نقش پررنگی به عنوان یک انجمن بزرگ ملی که دارای ۱۱ کمیسیون تخصصی دارد در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در واقع کمیسیون خدمات پس از فرش ما در ارتباط بسیار سازنده و تعامل ارزنده ای با وزارت صمت بوده که آیین نامه های کشوری خدمات پس از فروش لوازم خانگی با همکاری کمیسیون متبوع در حوزه خدمات پس از فروش انجمن صورت گرفته است. در حال تلاش هستیم با دفتر تخصصی لوازم خانگی وزارت صمت هم بتوانیم بستر سازی جایزه ملی خدمات پس از فروش را هم در سطح واحدهای تولید لوازم خانگی ایجاد کنیم که در دست اقدام است. این اقدام خود می تواند گامی باشد برای اینکه ما ارتقای بحث خدمات پس از فروش را داشته باشیم و در نهایت به رسالت اصلی که رضایت مندی حداکثری مخاطبین و مصرف کنندگان و آحاد مردم از مصرف کالاهای با اصالت ایرانی است. تا در کنار جولان کالاهای قاچاقی که در بازار به وفور و به وضوح یافت می شود بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

زمینه سازی برای توسعه صادرات لوازم خانگی؛ اثرات مثبت حضور در پیمان های شانگهای و اوراسیا

براتی افزود: امیدواریم با نگاه چند وجهی دولت، بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و صاحبان برند بتوانیم یک نظام و متُدولوژی سیستماتیک را ایجاد کنیم که بتوانیم زمینه ارتقای خدمات پس از فروش را به عنوان یکی از شاخص های اصلی حتی توسعه هم داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و اجرایی انجمن لوازم خانگی ایران همچنین در خصوص آنچه می توان برای آینده این صنعت در بازارهای داخلی و بین المللی متصور شد نیز گفت: همانطور که می دانید در دو پیمان اقتصادی شانگهای و اوراسیا حضور مستقیم داریم، بحث بریکس هم که اخیرا با ورود ایران و دیگر کشورهایی که در این پیمان بودند ایجاد شد زمینه را بیشتر برای توسعه صادرات محصولات لوازم خانگی باز می کند.

توان بالای قطعه سازان داخلی در صادرات به بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه

وی ادامه داد: البته در این میان نباید از نقش قطعه سازان فعال در این صنعت هم چشم پوشی کرد کما اینکه شرکت های خوبی داریم که توان صادراتی خوبی در بخش قطعه سازی برای کشورهای هدف خود مانند بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه دارند که می تواند به توسعه صادرات بخش لوازم خانگی کمک کند.

براتی با بیان اینکه در حال حاضر بخش در خور و گسترده ای را صادرات لوازم خانگی به خود اختصاص نداده است، افزود: با این وجود به جدیت می توان اذعان کرد که علیرغم شرایط محیطی همچون ناپایداری های ارز، عدم تامین مواد اولیه، قاچاق و غیره مسیر حرکت کمی و کیفی لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت بزرگ و پیشران کشور در مسیر کیفی سازی و رشد و پیشرفت است که امیدواریم بتواند ابزار کارآمدی برای کشور در کاهش ابتلای بیماری چند دهه گذشته ما به نفت باشد.

گفتنی است بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) از روز سوم لغایت ششم آبان ‌ماه در محل دائمی نمایشگاه ‌های بین ‌المللی تهران در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در حال برگزاری است و امروز شنبه ششم آبان ماه به پایان می رسد.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha