۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای همدان
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد:

کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای همدان

همدان - مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از کشت دو هزار هکتار گیاه دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

به گزارش بازار؛ حجت‌الله شهبازی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید دیمزارها اظهار کرد: امسال دومین سالی است که این طرح در استان همدان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طی این برنامه دو هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در سال جاری اجرا می‌شود، افزود: این گیاهان در اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: سال گذشته این طرح با سطح زیر کشت یک هزار و ۲۰۰ هکتار اجرا شد که حمایت‌های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

وی هدف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره‌وری منابع تولید دانست و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده به طوری که بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

شهبازی عنوان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح به صورت الگویی در سایت‌های پیش‌بینی شده اجرا خواهد شد که به عنوان نمونه‌های الگویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اولویت توسعه کشت گلخانه‌ای از ابتدای سال تاکنون ۱۵۱ طرح احداث و توسعه گلخانه با مساحت ۱۳۷ هکتار و تسهیلات مورد نیاز یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دست پیگیری است.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha