۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
 قیمت مواد اولیه مس و ملیله در زنجان ۴ برابر شده است
نماینده مردم زنجان و طارم:

قیمت مواد اولیه مس و ملیله در زنجان ۴ برابر شده است

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بیش از چهار برابری قیمت مواد اولیه مس و ملیله در استان زنجان باعث شده تا تولید کنندگان صنایع دستی با مشکل مواجه شوند.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار به موضوع صنایع‌دستی استان و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، گریزی زد و با بیان اینکه پتانسیل ایجاد اشتغال زیادی در حوزه صنایع‌دستی زنجان وجود دارد، گفت: این در حالی است که به این موضوع کمتر پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: تفکر ذهنی مسئولان بیشتر به سمت صنایع بزرگ سوق پیدا کرده و معتقدیم تعریف از اشتغال این است که مجموعه‌ای مثل ایران‌ترانسفو در زنجان ایجاد شود، این در حالی است که به لحاظ کمی، افراد زیادی می‌توانند در حوزه صنایع‌دستی اشتغال‌زایی داشته باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات حوزه صنایع‌دستی زنجان مربوط به گرانی مواد اولیه است، اظهار کرد: هر چند معتقدیم فعالان این عرصه می‌توانند قیمت نهایی را متناسب با قیمت مواد اولیه پیش ببرند و آن چیزی که در این بین بیشتر دچار خسران می‌شود، بحث دستمزدها و هزینه نیروهای خدماتی است و عقب‌ماندگی‌هایی در این زمینه داریم که باید جبران شود.

طاهری تاکید کرد: متناسب با افزایش قیمت‌ها، افزایش دستمزدها را در صنایع‌دستی نداشتیم و معتقدیم صنایع‌دستی جزو بخش‌هایی است که می‌تواند با انرژی و سرمایه‌گذاری کم، راندمان و بهره‌وری زیادی داشته باشد.

وی افزود: این استان در حوزه صنایع دستی تنوع خوبی دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات این محصولات استفاده شود.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افزایش بیش از چهار برابری قیمت مواد اولیه مس و ملیله باعث شده تا تولیدکنندگان صنایع دستی استان با مشکل مواجه شوند که باید این مشکل رفع شود.

طاهری گفت: طی سال گذشته صادرات صنایع دستی استان خوب بوده ولی طی سه ماهه امسال با شیوع بیماری کرونا صادرات کاهش یافته و افزایش قیمت مواد اولیه هم صادرات را تحت الشعاع قرار می دهد.

کد خبر: ۲۵٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha