۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
برداشت ۲۳ هزار تن گیاهان دارویی در مناطق عشایری قزوین
رئیس امور عشایری قزوین خبر داد؛

برداشت ۲۳ هزار تن گیاهان دارویی در مناطق عشایری قزوین

قزوین- مدیرکل امور عشایری قزوین از برداشت ۲۳ هزار تن گیاهان دارویی در مناطق عشایری این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

سعید ابیت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از برداشت ۲۳ هزار تن گیاهان دارویی در مناطق عشایری این استان طی نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: زرشک کوهی، کاکوتی، ریواس، آویشن، گل گاو زبان و گل محمدی از جمله گیاهان دارویی مورد برداشت در مناطق عشایری استان قزوین به حساب می‌آیند.

وی تنوع بخشی در اقتصاد جامعه عشایری و استفاده بهینه از پتانسیل های مناطق عشایری از اهداف کشت گیاهان دارویی دپانست و اضافه کرد: توسعه کشت و برداشت گیاهان دارویی از سیاست های سازمان امور عشایر است و بنابراین شناسایی مناطق مستعد، عشایر فعال و افزایش سطح آگاهی در دستورکار اداره امور عشایر قرار گرفته است.

ابیت ادامه داد: ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی استان قزوین از طریق برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با انواع گیاهان دارویی مختص هر منطقه و آموزش روش‌های درست و علمی برداشت و کاشت گیاهان دارویی به عشایر مختلف استان قزوین صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در استان قزوین عشایر مختلف از جمله ایلات ترک شاهسون و خدابنده و همچنین عشایر متعلق به ایل‌های کرد و لر حضور دارند که بیشترین پراکندگی آنها در نواحی الموت، طارم سفلی و باشگل شهرستان آبیک است.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha