۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۳
ثبت ۱۰ هزار شغل جدید در واحدهای صنفی‌ تازه تاسیس گلستان
معاون صمت گلستان خبرداد؛

ثبت ۱۰ هزار شغل جدید در واحدهای صنفی‌ تازه تاسیس گلستان

گرگان- وطنی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از صدور بیش از چهار هزار پروانه کسب صنفی با اشتغالی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در استان خبرداد.

احمد وطنی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در شش ماه نخست سال‌جاری چهار هزار و ۷۹ پروانه کسب صنفی در گلستان صادر شده که با صدور این میزان پروانه کسب صنفی، شاهد اشتغال ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در رسته توزیعی، خدماتی، تولیدی و خدمات فنی در استان هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه های صنفی و خدماتی و صنعتی و معدنی مورد توجه و تاکید مدیران استان قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه اصناف استان در نیمه نخست امسال تعداد ۷۰ جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی در سراسر استان برگزار شده که منجر به مصوباتی در راستای اجرای نرخ جدید برخی کالاها و خدمات، ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، تمدید پروانه های کسب صنفی منقضی شده، برگزاری و بروز رسانی انتخابات معوق اتحادیه های صنفی و غیره شده است.

وطنی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از اصناف استان اشاره کرد و گفت: رایزنی‌های لازم در خصوص اعطای تسهیلات کم‌بهره، برگزاری دوره‌های آموزشی اصناف، هموار ساختن ورود اصناف در حوزه تجارت و صادرات، پیگیری در خصوص تعدیل کردن مالیات بر ارزش افزوده در حال انجام است.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha