۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
فرصت سازی میگو برای توسعه اقتصاد گلستان | تولیدات فرآوری شود
مدیر عامل شرکت پایا انرژی مطرح کرد

فرصت سازی میگو برای توسعه اقتصاد گلستان | تولیدات فرآوری شود

گرگان- مقدادی، مدیرعامل شرکت پایا انرژی گفت: یکی از دلایلی که گلستان توانسته در پرورش میگو موفق باشد کم بودن بیماری و کاهش تلفات این محصول نسبت به سایر نقاط کشور است.

مرتضی مقدادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان یکی از قطب‌های تولید محصولات شیلاتی مخصوصاً میگو است و این استان زمینه جذابیت‌های زیادی برای تولید این محصول دارد.

مدیر عامل شرکت پایا انرژی افزود: یکی از دلایلی که این استان توانسته در پرورش میگو موفق شود، کم بودن میزان بیماری‌های این آبزی است و آلودگی که در کشور از بوشهر تا چابهار و مخصوصاً در منطقه بندرعباس وجود دارد در این استان وجود ندارد و به همین دلیل میزان تلفات محصول کمتر است.

مقدادی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه میگو در گلستان روز به روز در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: استانداری نیز زمینی برای سرمایه‌گذاران در این زمینه در نظر گرفته است و شیلات گلستان تلاش‌های خوبی در این حوزه داشته و اقدامات در این زمینه روز به روز در حال توسعه است.

مدیر عامل شرکت پایا انرژی یادآور شد: در کنار امتیازات خوبی که در گلستان از لحاظ اقلیم و دما وجود دارد مسئله سرد شدن ناگهانی هوا در اواخر شهریور ماه چون میگو در دمای پایین تلفات بیشتری دارد برای همین باید مراقب بود که صید به موقع انجام شود که دچار خسارت نشویم.

وی با تاکید بر این مساله که کار پرورش میگو یک کار پردغدغه و پراسترس و البته پول سازی است، گفت: برای همین با همه خوبی ها و بدی ها در کنار هم سبب می شود که افراد در این حوزه ورود پیدا کنند که اگر درست انجام شود به اقتصاد استان کمک شایانی خواهد کرد.

مقدادی صادرات خام محصول را یک چالش در حوزه بازار فروش این محصول برشمرد و تصریح کرد: با توجه به حضور کشورهای مانند اکوادور، تایلند، عربستان و دیگر کشورها در زمینه صادرات در گلستان کمی با چالش مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع این معضل باید به دنبال فرآوری این محصول باشیم و با اقداماتی موثر همچون طعم دار کردن به صورت فرآوری های خاص بتوانیم بازار فروش این محصول را به دست آوریم.

مدیرعامل شرکت پایا انرژی در خاتمه متذکر شد: متاسفانه تولید میگو در این استان گلستان در زمینه بسته بندی قفل شده و فراوری خاصی انجام نمی شود که امیدواریم در این حوزه نیز اقدامات خوبی انجام شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha