۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
اقتصاد روسیه برای مقابله با تحریم‌های بیشتر، آماده است
کرملین اعلام کرد

اقتصاد روسیه برای مقابله با تحریم‌های بیشتر، آماده است

مقامات روسیه مدعی شدند: تحریم‌های کشورهای غربی علیه کرملین باعث شده تا اقتصاد روسیه به‌خوبی با تحریم‌ها سازگار شده و تولید صنعتی داخلی در این کشور تقویت شود.

به گزارش بازار، کرملین اعلام کرد اقتصاد روسیه به‌خوبی به تحریم‌های غرب خو گرفته و مسکو از چشم‌انداز تحریم‌های جدید اقتصادی علیه این کشور هراسی ندارد.

در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲، یک روز پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را باهدف ارسال واکنشی مشخص به مسکو مبنی بر اینکه جنگ برای کرملین عواقب شدیدی به دنبال خواهد داشت وضع کردند.

اتحادیه اروپا تا به امروز ۱۱ بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کرده است و هفته گذشته اعلام کرد که برای رفع خلأهای موجود در این سیاست تحریمی در تلاش است. مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها ممکن است برای سال‌ها باقی بماند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه به خبرنگاران اعلام کرد که روسیه مدت‌ها است که تحت‌فشار تحریم زندگی می‌کند و به همین دلیل به‌اندازه کافی با آن سازگار شده است، بنابراین چشم‌انداز تداوم تحریم‌ها برای ۵ تا ۱۰ سال آینده کرملین را نمی‌ترساند. علاوه بر این وضع تحریم‌ها باعث شده تا اقتصاد داخلی و تولید صنعتی روسیه تقویت شود.

برخی ناظران استدلال کرده‌اند که تحریم‌های غرب علیه روسیه دور زده‌شده و نتوانسته است روسیه را در جنگ علیه اوکراین متوقف کند. براساس گزارش موسسه مشاوره ریسک Corisk مستقر در نروژ - که داده‌های گمرکی ۱۲ کشور اتحادیه اروپا، نروژ، بریتانیا، آمریکا و ژاپن را تجزیه‌وتحلیل کرده است، روسیه در سال ۲۰۲۲ توانسته است تحریم صادرات را دور زده و صرفاً به‌واسطه دور زدن تحریم‌ها صادراتی به ارزش ۸ میلیارد یورو برابر ۸٫۵ میلیارد دلار داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۱٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha