۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
ایجاد ۲۴ شعبه ویژه معادن در دادگستری استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایجاد ۲۴ شعبه ویژه معادن در دادگستری استان همدان

همدان - مرتضایی، رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: ۲۴ شعبه تخصصی ویژه معادن با پیگیری‌های اتاق بازرگانی همدان در دادگستری‌ ۱۵ شهر استان ایجاد شد.

رحیم مرتضایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پس از مصوبه تیرماه‌ سال‌جاری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همدان، مبنی بر تشکیل شعب تخصصی معادن در قوه قضائیه ۲۴شعبه تخصصی ویژه معادن در ۱۵شهر استان ایجاد شد، گفت: از سال‌های گذشته تاکنون معدنکاران و فعالان این عرصه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی گفت: به‌دلیلی که قضات آشنایی کافی با قوانین معدن در کشور نداشتند پرونده شکایت از معدن داران سال‌ها در دادگاه‌ها بلاتکلیف می‌ماند و یا مشکلاتی در آرای صادره وجود داشت که مانع ادامه کار معادن می‌شد.

مرتضایی ادامه داد: بنا براین برای حل مشکل معادن نیاز به قضات تخصصی و آشنا به قوانین و حقوق معادن وجودداشت تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال استان همدان را حل کرد.

وی با اشاره به آغاز برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی قضات در کشور ادامه داد: در سال‌جاری یکسری دوره‌های آموزش تخصصی ویژه معادن به قضات برگزار می‌شود که نخستین‌بار در همدان برگزار شد و ۷۰ قاضی در همدان این دوره‌ها را گذراندند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان افزود: در مهرماه سال‌جاری ۷۰ قاضی در دوره‌های آموزش تخصصی قوانین معدنی شرکت کرده و توسط مؤسسه صمتا آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

مرتضایی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی همدان و مؤسسه صمتا امضا شده است، گفت: نتیجه این تفاهم‌نامه ایجاد شعب تخصصی قوه قضائیه در حوزه معدن در ۱۵شهر استان شد.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با تأکید بر اینکه در هر یک از شهرهای همدان، رزن و ملایر سه شعبه و در شهرهای کبودراهنگ، نهاوند و بهار نیز دو شعبه ویژه معادن ایجاد شده، بیان کرد: در هر یک از شهرهای سامن، لالجین، گل تپه، فامنین، جوکار، صالح‌آباد، خزل فامنین و اسدآباد نیز یک شعبه ویژه معادن ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۵۱٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha