۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تعادل منابع و مصارف در تامین اجتماعی برقرار است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

تعادل منابع و مصارف در تامین اجتماعی برقرار است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امروز ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان تعهدات سازمان بدون استقراض انجام می‌شود و تعادل بین منابع و مصارف تأمین اجتماعی برقرار شده است.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در دیدار با تولیت حرم مطهر حضرت معصومه ‌(س) و امام جمعه قم، یکی از چالش‌های صندوق‌های بیمه‌ای ناپایداری منابع است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با این چالش مواجه است. از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۰ برای ایفای تعهدات در سازمان تأمین‌اجتماعی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تداوم روند فعلی بتوانیم در سال آینده اقدامات تحولی را در شستا انجام دهیم و سهم شستا از تعهدات سازمان را به سه برابر میزان فعلی برسانیم.

مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز گفت: تأمین‌اجتماعی در جهت تحقق عدالت اجتماعی در جوامع فعالیت می‌کند و عدالت اجتماعی از مهمترین اولویت‌های نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند اما امروز به برکت انقلاب بیش از ۷۳ درصد از جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که دستاورد بسیار ارزشمندی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود و گستردگی و فراگیری پوشش بیمه در کشور ما در نوع خود کم‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در حوزه بیمه‌های درمانی نیز با تدبیر دولت مردمی سیزدهم به پوشش کامل جمعیت رسیده‌ایم که در منطقه بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است.

موسوی افزود: ویژگی مهم و برجسته درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، رایگان بودن خدمات برای بیمه‌شدگان است و درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی در دوران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: پیش از انقلاب، تأمین‌اجتماعی تنها دارای ۲۰ مرکز درمانی بوده است اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در حال خدمت به مردم هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود تلاش فراوان انجام شده، برای توسعه خدمات، هنوز تا رسیدن به آرمان مطلوب فاصله داریم که باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت گیرد. اکنون روزانه به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمات درمانی سرپایی و ۱۳ هزار خدمت درمانی بستری در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود و ۵۳ درصد از جمعیت کشور از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال‌های اخیر توسعه پوشش بیمه‌ای براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی را در اولویت قرار دادیم. بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تادیه بدهی دولت به این سازمان انجام شد و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی تسویه شده است.

وی ادامه داد: با جلوگیری از پرداخت سالانه ۲۵ هزارمیلیارد تومان سود بانکی، آینده‌سازی را جایگزین آینده‌سوزی کردیم.

موسوی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند که با توسعه پوشش و حفظ ضریب پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان منابع پایدار برای سازمان ایجاد شده است.

وی توسعه حوزه درمان مستقیم و رایگان سازمان تأمین‌اجتماعی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: در مناطق محروم کشور مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی با امکانات و تجهیزات پیشرفته همچون مراکز استان‌ها در حال احداث و توسعه هستند و امسال بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه مراکز درمانی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: امیدواریم اقدامات انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی با هدایت و راهنمایی بزرگان منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود و بتوانیم به نحو احسن به تکالیف خود در حوزه تأمین‌اجتماعی عمل کنیم.

کد خبر: ۲۵۱٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      1 0
      اگر برقرار است چرا هر ماه با تاخیر حقوقها پرداخت می شود
    • محمد IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 1
      باسلام چرا تامین اجتماعی یک فروشگاه مثل ارتش نداره که بتونه خدمات ارایه بده هم جذب نیرو میشه و هم استفاده میبره و میرسونه اینهمه هم پول داره