۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
فعالیت بخشی از معدن زغال سنگ «تخت مینودشت» متوقف شد
رئیس بازرسی کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

فعالیت بخشی از معدن زغال سنگ «تخت مینودشت» متوقف شد

گرگان- رئیس بازرسی کار، اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: فعالیت بخشی از معدن زغال سنگ تخت شهرستان مینودشت به دلیل وجود برخی نواقص فنی با حکم مقام قضایی متوقف شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، علی اخوان مهدوی اظهار کرد: بخش استخراج یک معدن زغال‌سنگ در شهرستان مینودشت در شرق گلستان به علت نبود سیستم تهویه مصنوعی و فقدان ایمنی سیستم نگهداری تونل‌ها، تعطیل شد.

وی افزود: این حکم پس از شناسایی برخی نواقص ایمنی در یکی از تونل‌های استخراج معدن زغال سنگ تخت مینودشت، توسط تیم کارشناسی متشکل از بازرسان این اداره، نظام مهندسی و صنعت، معدن و تجارت و به دلیل کم توجهی کارفرما به رفع نواقص صادر شد.

اخوان بیان کرد: در حال حاضر بخش‌های دیگر معدن فعال است و شروع مجدد بخش استخراج آن منوط به رفع مشکلات ذکر شده است.

وی اضافه کرد: این معدن دارای ۳۶۰ کارگر است که از این تعداد، حدود ۶۰ نفر در بخش استخراج مشغول به کار بودند که کارفرما می‌تواند آن‌ها را در بخش‌های دیگر معدن به‌کار بگیرد و یا اگر کار هم نکنند، با توجه به اینکه تعطیلی به علت ایمنی کارگران بوده، کارفرما مکلف به پرداخت حقوق آن‌ها است.

رئیس بازرسی کار اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۱ معدن زغال‌سنگ در استان، گفت: سالانه چهار مرتبه بازدید فنی از معادن استان انجام می‌ شود.

وی گفت: علاوه بر این بازدیدهای موردی را نیز داریم که در این بازدیدها ایمنی معدن و مسائل مربوط به حقوق کار کارگران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخوان گفت: سال گذشته نیز سه معدن به علت عدم توجه به استفاده از سیستم تهویه مصنوعی، تعطیل شده بودند و بعد از اصلاح ساختار سیستم تهویه، مجدداً بازگشایی شدند.

کد خبر: ۲۵٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha