۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
۷۰ درصد دامداری های راکد همدان از نبود نقدینگی رنج می‌برند| توزیع خوراک دام یارانه ای
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان:

۷۰ درصد دامداری های راکد همدان از نبود نقدینگی رنج می‌برند| توزیع خوراک دام یارانه ای

همدان - بصیری، مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان از احیای واحدهای راکد دامداری خبر داد و گفت: ۷۰ درصد واحدهای راکد حوزه امور دام همدان از نبود نقدینگی رنج می‌برند.

عادل بصیری‌ محمدپور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه امور دام اقداماتی در راستای افزایش تولید صورت گرفته است، اظهار کرد: اهم این اقدامات به منظور احیا و ارتقاء بخشی به واحدهای راکد و نیمه راکد است.

وی افزود: در این بخش مشکلات و موانع واحدهای راکد را پیگیری می‌کنیم و احیای واحدهای نیمه فعال در گام نخست و در گام دوم واحدهای راکد در دستور کار است اگرچه ۷۰ درصد واحدهای راکد حوزه امور دام از نبود نقدینگی رنج می‌برند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: پروژه‌های افزایش تولید، کاهش تلفات و بهینه‌سازی واحدهای دامداری نیز با قید اولویت در استان همدان در حال اجراست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بلوک کامل خوراک دام سبک بر پایه پسماند در قالب جدید در اختیار دامداران قرار گرفته است، اضافه کرد: این خوراک در راستای تامین نیاز دام و افزایش تولید به دامداران به طور یارانه‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

توزیع خوراک دام یارانه ای در همدان

بصیری‌ محمدپور با بیان اینکه ۷۱ تن و ۲۵۰ کیلوگرم میزان خوراک کاملی است که باید در استان همدان توزیع شود، اعلام کرد: تاکنون نیمی از این میزان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به توزیع یارانه‌ای این خوراک و استقبال دامداران گفت: افزایش باروری، کاهش هزینه‌های نهاده‌ها و مکمل غذایی از مزایای دیگر این خوراک است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: این خوراک بر پایه پسماندهای میوه و ضایعات کشاورزی زیر نظر اعضای هیئت عملی دانشگاه‌ها تولید می‌شود و ارزش غذایی آن به واسطه آزمایش‌های مکرر قابل توجه است.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha