۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
افزایش مهاجرت کاردرمان ها در سال گذشته نگران کننده است
رئیس انجمن کاردرمانی ایران:

افزایش مهاجرت کاردرمان ها در سال گذشته نگران کننده است

گرگان- خاوری، رئیس انجمن کاردرمانی ایران گفت: افزایش مهاجرت کاردرمان ها در سال گذشته نگران کننده بوده و علت اصلی آن شرایط بهتر و آگاهی بیشتر از این رشته در کشورهای توسعه یافته است.

قدرت خاوری در حاشیه بیست و چهارمین کنگره کادرمانی ایران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: افزایش مهاجرت کاردرمان ها در سال گذشته نگران کننده بوده و علت اصلی آن شرایط بهتر و آگاهی بیشتر از این رشته در کشورهای توسعه یافته است.

رئیس انجمن کاردرمانی ایران گفت: شاخه کادرمانی زیر مجموعه رشته توانبخشی محسوب می شود که مرتبط با تمام فعالیت های هدفمند انسان است.

وی با بیان اینکه موضوع که بیست و چهارمین کنگره کادرمانی ایران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، افزود: این کنگره رویدادی سالیانه است که با هدف ارائه بروز ترین یافته ها و پژوهش های علمی در رشته کاردرمانی برگزار می شود.

رئیس انجمن کاردرمانی ایران افزود: کاردرمانی هشت حوزه فعالیت یک انسان را دربر می گیرد که شامل بازی، خواب، شغل افراد، آموزش، فعالیت های روزمره، مشارکت های اجتماعی و مراقبت از خود است.

وی ادامه داد: در هریک از حیطه های ذکر شده اگر اختلال ایجاد شود کاردرمان برای بهبود شرایط به فرد آسیب دیده کمک کند.

رئیس انجمن کاردرمانی ایران با بیان این موضوع که انسان در طول روز در حال انجام فعالیت های مختلف است، خاطرنشان کرد: یک فرد به هر دلیلی اعم از مشکلات روان، جسم و یا هرضایعه اجتماعی قادر به انجام فعالیت ها شخصی خود نباشد می تواند از کاردرمان برای بهبود شرایط کمک بگیرد.

به گفته وی، با توجه به شیوه نادرست سبک زندگی در جامعه، کاردرمان ها به اصلاح سبک زندگی افراد کمک می کنند.

رئیس انجمن کاردرمانی ایران با بیان این موضوع که در حال حاضر چهار هزار و 500 فارغ التحصیل رشته کاردرمانی در ایران داریم، گفت: با توجه به سابقه 50 ساله این رشته در کشور می توان شاهد توسعه بیشتر آن بود.

وی اضافه کرد: اما افزایش مهاجرت کاردرمان ها در سال گذشته نگران کننده بوده و علت اصلی آن شرایط بهتر و آگاهی بیشتر از این رشته در کشورهای توسعه یافته است.

خاوری با اشاره به این موضوع بیماری های مرتبط با کاردرمانی بسیار هزینه بر و مزمن هستند، بیان کرد: متاسفانه بیمه، بیماری های این بخش را تحت پوشش خود قرار نمی دهد و این امر برای خانواده بیماران مسئله ای دشوار است.

وی ادامه داد: تحت پوشش قرار گرفتن بیماری های مربوط به کاردرمانی یک مطالبه جدی فعالان این بخش است البته در سال گذشته بیمه سلامت ایران بخش محدودی از این بیماری ها را پوشش قرار داده است.

رئیس انجمن کاردرمانی ایران اضافه کرد: امیدواریم پوشش بیمه ای بیماران این بخش توسعه پیدا کرده و هزینه بیمار در این بخش کاهش یابد.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha