۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کانون ارزیابی شایستگی مدیران صنعت آب و برق بزودی راه‌اندازی می‌شود
رئیس پژوهشگاه نیرو:

کانون ارزیابی شایستگی مدیران صنعت آب و برق بزودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: صنعت آب و برق نیازمند یک نظام نوآوری مستقر است که در بخش‌های مختلف توسعه پیدا کند.

به گزارش بازار، مجید عمیدپور روز سه‌شنبه در نشست تخصصی ارتقای بهره‌وری در بخش‌های منابع انسانی، توسعه مدیریت، تحقیقات و فناوری اطلاعات که با حضور وزیر نیرو در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد، افزود: به دنبال راه اندازی این نظام در صنعت آب و برق هستیم؛ یعنی اگر اتفاقی بخواهد در این صنعت رخ دهد باید این نظام پیاده سازی و در چارچوب آن خواسته‌ها و تحولات محقق شود.

عمیدپور گفت: در دنیا شاهد تحولاتی در حوزه دیجیتال هستیم و بحث آی تی و پلتفرم‌هایی که بویژه در حوزه هوش مصنوعی در حال توسعه هستند شتاب باورنکردنی دارند، بنابراین نیاز داریم نظام نوآوری را پیاده سازی و اکوسیستم آموزش و پژوهش را در وزارت نیرو توسعه دهیم.

وی افزود: در توسعه زیست بوم در حال فعالیت هستیم، اما مقداری باید به آن شتاب داده شود، چون دنیا منتظر ما نمی‌ماند و اتفاقات با سرعت بسیار بالایی در حال رخ دادن است.

عمیدپور، تحقق نظام نوآوری را مستلزم اصلاح ساختارهایی دانست و گفت: روی نظام آموزش و پژوهش هر چه سریع‌تر باید اقدامات را پیاده سازی و آماده سازی کنیم که اگر اینها در سازمانی نباشند به تدریج دچار عقب ماندگی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: به دنبال توسعه پلتفرم‌ها برای ایجاد تحول جدی در صنعت آب و برق هستیم تا بتوانیم تمام تحولات مورد نظر را پیاده سازی کنیم، چون این‌ها نیازمند بسترهای قوی در حوزه آی تی است، لذا دستیابی به کارایی و اثربخشی نیازمند همکاری همه است. اگر در فضاهای سنتی بخواهد این کار انجام شود و در یک مکانیسم و فرآیند نظام نامه ای تعریف نشود، راه به جایی نمی‌بریم.

وی با اشاره به اینکه مسایل در دنیا نسبی است، افزود: وقتی در صنعت آب و برق تحولات به سرعت رخ می‌دهد اگر زیرساخت‌ها ایجاد و پیاده سازی نشود دچار خسران جدی می‌شویم.

عمیدپور گفت: لازم است به سمت آموزش‌های نوین برویم و افراد در این حوزه‌ها آموزش ببینند. درک نظام نوآوری و اکوسیستم آموزش و پژوهش به گونه ای است که هر روز دچار تحول است و نیاز دارد که نیروها آموزش ببینند.

رئیس پژوهشگاه نیرو افزود: باید روی بحث آموزش‌های نوین حرکت کنیم که در غیر این صورت دانش کافی برای انجام کارها را نخواهیم داشت. باید افراد و مجتمع‌ها را در این حوزه‌ها آماده کنیم.
عمیدپور همچنین گفت: به زودی کانون ارزیابی شایستگی مدیران راه‌اندازی می‌شود و پیگیری جدی روی این مسئله وجود دارد.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha