۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
رشد ۳۷ درصدی صادرات گلستان | ۱۴۵ میلیون دلار کالا راهی بازارهای خارجی شد 
رئیس اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد

رشد ۳۷ درصدی صادرات گلستان | ۱۴۵ میلیون دلار کالا راهی بازارهای خارجی شد 

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: ۱۴۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان راهی بازار کشورهای هدف از جمله آسیای میانه شده و رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر یوسفی صبح چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به سفر اخیر هیئت گلستانی به ترکمنستان اظهار کرد: گلستان و ترکمنستان مرز مشترک وسیعی با هم دارند ضمن اینکه ۷۰۰ هزار نفر از قوم ترکمن در گلستان زندگی می کنند و این موضوعات ظرفیت های خوبی ایجاد کرده است که متاسفانه در سال های گذشته ابتر ماند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: در این سفر دو نفر از نمایندگان مجلس از قوم ترکمن، دو نفر از علما اهل سنت، چند نفر از تجار ترکمن و همچنین اعضا هیئت رئیسه اتاق بازرگانی حضور داشتند.

وی در ادامه به عملکرد اتاق طی ۷ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: صادرات استان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گفته وی؛ ۱۴۵ میلیون دلار کالا در این مدت از گمرکات استان راهی بازار کشورهای هدف از جمله آسیای میانه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: محصولاتی نظیر لبنیات، رب گوجه، ید، پلی استایرن، مصنوعات فلزی و غیره به ۲۳ کشور دنیا صادر شده است.

یوسفی با بیان اینکه طی این مدت ۲۵ دوره آموزشی با حضور سه هزار و ۵۰۰ نفر در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم آشنایی تجار با قوانین حوزه تجارت مشکلات آنها را کاهش می دهد.

وی گفت: جلسات کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی به صورت منظم برگزار و از مسئولان استان هم برای حضور در این جلسات دعوت می شود تا به صورت حضوری به مشکلات حوزه بازرگانی و اقتصادی استان رسیدگی کنند.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha