۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
نوآوری و ایده‌پردازی برای یاقوت سرخ | تولید ۸۳ غذا و نوشیدنی با زرشک
به همت گروه تجاری زرسرخ انجام شد؛

نوآوری و ایده‌پردازی برای یاقوت سرخ | تولید ۸۳ غذا و نوشیدنی با زرشک

بیرجند- به همت گروه تجاری زرسرخ و انجمن گردشگری پایدار خراسان جنوبی رویداد نو آوری و ایده‌پردازی زرشک در صنایع غذایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار،مدیرعامل گروه تجاری زرسرخ شب گذشته در رویداد نوآوری و ایده پردازی زرشک گفت: امسال با بهره گیری از مجموعه آموزشگاه‌ها و فعالان خانگی در شهر بیرجند دستورهای غذایی و تلفیقی در راستای برندسازی زرشک جمع‌آوری و تهیه شد.

مهدی باقری افزود: در مجموع ۴۵ نمونه غذا، ۲۴ نوع دسر و ۱۳ نوشیدنی تهیه و در جشنواره زرشک به نمایش گذاشته شد.

نوآوری و ایده‌پردازی برای یاقوت سرخ | تولید ۸۳ غذا و نوشیدنی با زرشک

وی تصریح کرد: زعفران در شرایط فعلی نیازمند بازاریابی است اما زرشک هنوز شناخته شده نیست و باید با ارائه محصولاتی که در آن ها زرشک به کار می رود این محصول را به جهانیان معرفی کنیم.

وی هم چنین از اعلام آمادگی مجموعه زرسرخ برای برگزاری این گونه جشنواره‌ها در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در صورتی اعلام آمادگی آموزشگاه‌های شهرستان‌ها این مجموعه، برنامه ها و مراسم مورد نظر را برگزار می کند.

احمد کاشانی مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: باید فروش زرشک به شکل خشک کمتر شده و به سمت فروش این محصول تر هدایت شود.

نوآوری و ایده‌پردازی برای یاقوت سرخ | تولید ۸۳ غذا و نوشیدنی با زرشک

وی تاکید کرد: زرشک تر در صنایع غذایی و در مقایسه با زرشک خشک پرکاربردتر است و باید برنامه ریزی‌های مسئولان سمت استفاده مصرف زرشک تر پیش رود.

غلامحسین حسینی دبیر جشنواره ملی زرشک در رویداد نوآوری و ایده پردازی صنایع غذایی در بیرجند اظهار امیداوری کرد: جشنواره زرشک بستر مناسبی را برای رفع دغدغه‌ های افرادی که تولید کننده هستند باشد.

وی ادامه داد: کشاورزان زحمت زیادی متحمل می شوند و باید نتایج زحماتشان را ببینند و همه باید در کنار هم به این موضوع کمک کنیم.

وی تاکید کرد: هنوز زرشک در سبد غذایی خانواده ها در کشور و در جهان به جایگاه واقعی خود نرسیده و مسئولان مکلف هستند که به هر شکل ممکن شرایط را برای این موضوع فراهم کنند.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha